Były dyrektor Amazon EU w polskim startupie

Do zarządu warszawskiego startupu Retail Media IQ (RMIQ) właśnie dołączył Philip Carls – były dyrektor Amazon EU oraz twórca strategii cenowej, która ugruntowała pozycję Walmartu jako lidera rynku spożywczego w USA.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Były dyrektor Amazon EU w polskim startupie
Philip Carls, fot. materiał prasowy

Dołączenie Philipa Carlsa do zarządu poprzedza nową rundę finansowania dla RMIQ. Carls ma bogate doświadczenie zdobyte nie tylko w Amazonie, ale również Walmart na stanowiskach dyrektorskich. Obecnie (według profilu na LinkedIn) pracuje również w OLX jako Vice President Pricing.

– Dziś upraszczamy, automatyzujemy i demokratyzujemy retail media. Dołączenie Philipa Carlsa to potwierdzenie, że to nie jest kolejna obietnica. To realna zmiana oraz początek nowego standardu w branży, który zmienia oblicze retail media i powstał w Warszawie, nie Dolinie Krzemowej” – Mateusz Drela, CEO & Founder, RMIQ.

Czym zajmuje się Retail Media IQ

To platforma oparta na AI, która optymalizuje kampanie reklamowe marek CPG (consumer packaged goods) w kanałach takich jak Amazon, Walmart, Instacart, Target czy Kroger. 

– RMIQ to nie demo AI, to działający w produkcji silnik predykcyjny – wyjaśnia Jan Żywczak, CTO w RMIQ. – Analizujemy dane zakupowe w czasie rzeczywistym, dynamicznie modyfikujemy stawki CPC i automatycznie alokujemy budżety między platformami w oparciu o bieżącą konwersję i intencje użytkowników. Zero manualnych decyzji, pełna automatyzacja i skalowalność, która dostarcza wyniki, a nie wykresy do prezentacji  – dodaje.

RMIQ obsługuje firmy i spółki z USA oraz Europy o przychodach do 50 milionów dolarów. Rozlicza się w modelu “success fee”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szef "Solidarności" odpowiada ministrze. Pracownicy TVP "obywatelami drugiej kategorii"?

Szef "Solidarności" odpowiada ministrze. Pracownicy TVP "obywatelami drugiej kategorii"?

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt