Pierwszy w historii jednocyfrowy wzrost sprzedaży smartfonów. Dominuje Android

W bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie tylko o 9,8 proc. więcej smartfonów niż w roku 2014 - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Analitycy IDC obniżyli swoją wcześniejszą prognozę, w której zakładali, że sprzedaż smartfonów na świecie zwiększy się w 2015 roku o 10,4 proc., do 1,44 miliarda sztuk. Teraz przewidują wynik na poziomie 1,43 miliarda sztuk, przy pierwszym w historii rynku jednocyfrowym tempie wzrostu.

Zaktualizowane szacunki firma badawcza tłumaczy coraz wolniejszym wzrostem sprzedaży smartfonów w regionach Azji i Pacyfiku (bez Japonii), Ameryki Łacińskiej oraz Europy Zachodniej. Co więcej, tendencja ta ma się utrzymać w kolejnych latach: okres 2015-2019 ma przynieść średnie roczne tempo wzrostu na poziomie 7,4 proc.

grafika

Wśród systemów operacyjnych instalowanych w nowo sprzedawanych smartfonach dominującą pozycję ma utrzymać Android, z prognozowanym udziałem w rynku na poziomie 81,2 proc. w 2015 roku oraz 82,6 proc. w roku 2019.

Globalna sprzedaż urządzeń z Androidem w latach 2015-2019 ma zwiększyć się z 1,16 miliarda do 1,54 miliarda sztuk, podczas gdy w przypadku drugiej w rankingu platformy iOS od Apple - z 226 milionów do 263,4 miliona sztuk. Wciąż marginalny ma być udział systemu Windows Phone od Microsoftu.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day