Płatki w „Klanie”, chipsy w „Plebanii”

W lutym bieżącego roku marki na zasadzie product placementu pojawiły się w kilku polskich serialach telewizyjnych – wynika z badania Pentagon Research. Promowane w ten sposób były zarówno produkty FMCG, jak i brandy z rynku mediowego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lutym bardzo wyraźnie w jednym z odcinków serialu „Klan” eksponowane były płatki Nestle Frutina – intensywnie zielone opakowanie, trzymane przez pierwszoplanową bohaterkę mocno wyróżniało się na tle stonowanych, pastelowych kolorów kuchni. Natomiast w „Plebanii” pojawiły się chipsy Lays, co mogło być przypadkowe, ponieważ reszta produktów jest w tym serialu zasłonięta. W „M jak miłość” Lucjan Mostowiak czytał w jednym z odcinków prawicowe czasopismo „Myśl Polska”.

grafika

Z kolei w „Majce” pojawił się magazyn „Tele Tydzień”, który czyta tytułowa bohaterka, oraz przesyłka dostarczona przez firmę InPost. W wielu serialach nadawanych w TVN promowane były marki Onet.pl, przede wszystkim Onet Skype, który był eksponowany w „W11”. Natomiast główni bohaterowie emitowanego w Polsacie „Samego życia” zaparzają sobie i piją herbatę Saga.

grafika

Ponadto w kilku polskich serialach promują się miasta – dzięki scenom rozgrywającym się w charakterystycznych lokalizacjach oraz w siedzibach instytucji publicznych. Jak do tej pory w taki sposób najbardziej zaistniały w produkcjach telewizyjnych Warszawa i Kraków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska