Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever

Po trzech kwartałach br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły o 2,3 proc. względem tego samego okresu ub.r. Najbardziej zwiększyły je Polkomtel, Kino Świat, Volkswagen i Terg. Budżety marketingowe w tym okresie zredukowali z kolei m.in. Orange Polska, Unilever i Lidl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. marketerzy wydali na reklamy w mediach pozainternetowych blisko 22,6 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 2,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, z wydatkami w kwocie 1,54 mld zł. Marketer zwiększył je w skali roku o 8,1 proc.

Drugi pod względem nakładów na reklamę – dystrybutor filmowy Kino Świat – zwiększył je rok do roku o 35,4 proc., z 498,1 do 674,4 mln zł.

Trzecie miejsce na reklamowym podium utrzymała sieć sklepów Lidl Polska – mimo że jej wydatki na reklamę spadły o 3,7 proc., do 461,7 mln zł.

Z czołówki 10 największych reklamodawców mediów tradycyjnych najwyższy wzrost inwestycji w promocję w mediach tradycyjnych miał Polkomtel. Właściciel m.in. sieci komórkowej Plus wydał w tym roku 314,5 mln zł, czyli 44,2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.

O 39 proc.więcej zarobiły z kolei media na reklamach Natur Produkt Zdrovit. Ta firma przeznaczyła w trzech kwartałach br. na promocję swoich marek 285,1 mln zł.

Volkswagen Group Polska zwiększył w omawianym okresie wydatki reklamowe o 20,2 proc. (do 313,2 mln zł), a firma Terg - o 20,8 proc. (do 278,4 mln zł).

18,3 proc. więcej wydała firma Ferrero Polska – zwiększyła nakłady reklamowe z 287,1 do 339,6 mln zł.

Z grona 10 największych reklamodawców trzech kwartałów br. trzy firmy ograniczyły swoje budżety marketingowe przeznaczone na tradycyjne media.

Poza wspomnianym już Lidlem, były to Unilever Polska i Orange Polska. Pierwsza firma zredukowała je o 16,3 proc., do 316,4 mln zł, a druga – o 20,9 proc. (do 296,6 mln zł).

O Unileverze głośno było w pierwszej połowie października br. za sprawą reklamy marki Dove - marketera oskarżono o rasizm. Marka przeprosiła i wstrzymała kampanię.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej