Polscy internauci spędzają więcej czasu przed telewizorem niż w sieci

Polscy internauci korzystają z sieci średnio przez 71 minut dziennie, podczas gdy telewizję oglądają przez prawie 3 godziny - wynika z badania Startrack przeprowadzonego na zlecenie domu mediowego Starcom przez SMG/KRC. Mimo że użytkownicy sieci mają dostęp do lepszej oferty programów, i tak spędzają przed telewizorem godzinę mniej każdego dnia niż osoby niekorzystające z internetu.

tw / tw / tw
tw / tw / tw
Udostępnij artykuł:

Internet nie jest w Polsce głównym medium dla korzystających z niego osób – pokazuje badanie przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC. Użytkownik sieci przeciętnie spędza w niej każdego dnia 71 minut, podczas gdy telewizję ogląda przez 2 godziny i 56 minut, a radia analogowego słucha przez 2 godziny i 44 minuty. Sprawia to, że zasięg dzienny internetu wynosi 44 proc., podczas gdy telewizji – 78 proc. Z kolei osoby niekorzystające z internetu spędzają przed telewizorem średnio 4 godziny i 9 minut dziennie, a radia słuchają przez 2 godziny i 16 minut. Internauci krócej oglądają telewizję, mimo że mają dostęp do lepszej oferty programowej – 65 proc. z nich odbiera w domu sygnał satelitarny lub cyfrowy, podczas gdy wśród osób niekorzystających z sieci deklaruje to 48 proc. Już 6 proc. polskich internautów nie ma w domu telewizora, podczas gdy wśród osób niekorzystajacych z sieci tego urządzenia nie posiada 3 proc. W tej pierwszej grupie brak telewizora deklarują najczęściej osoby żyjące w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców (36 proc.), kobiety w wieku 25-35 lat (28 proc.) oraz właściciele firm (13 proc.). Natomiast u nieinternautów brak dostępu do sieci wynika przede wszystkim z nieposiadania komputera – tylko 34 proc. takich osób ma go w swoim gospodarstwie domowym, podczas gdy wśród internautów – co oczywiste – posiadanie komputera deklarują prawie wszyscy – dokładnie 89 proc. Internauci czytają gazety przeciętnie przez 13 minut dziennie, czyli ponad 3 razy dłużej niż osoby niekorzystające z sieci, które poświęcają na to każdego dnia 4 minuty. Co ciekawe, użytkownicy sieci częściej niż nieinternauci czytają papierowe wydania gazet i czasopism. 37 proc. użytkowników internetu czyta prasę codzienną na papierze częściej niż raz w tygodniu, podczas gdy wśród osób niekorzystających z sieci robi tak 24 proc. Co trzeci internauta i prawie co drugi nieinternauta w ogóle nie korzystają z papierowych gazet. Magazynów na papierze nie czyta natomiast 25 proc. użytkowników sieci i 43 proc. osób niekorzystających z internetu. Badanie konsumpcji mediów przez Polaków zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie domu mediowego Starcom. Ankiety metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo objęły w maju br. 2233 osoby w wieku 15-60 lat.

tw / tw / tw
Autor artykułu:
tw / tw / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK