Popularność Facebooka hamuje w USA - zyskały Instagram, Twitter i LinkedIn

W 2014 r. liczba użytkowników Facebooka w USA rosła wolniej niż przed rokiem, ale są oni coraz bardziej zaangażowani w treści umieszczane w serwisie. Na popularności zyskały natomiast Instagram, Pinterest, Twitter i LinkedIn.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Dane dotyczące sytuacji na rynku serwisów społecznościowych podała firma Pew Research Center, dotyczą one użytkowników w Stanach Zjednoczonych.

Sondaż wskazuje, że w 2014 r. użytkowników Facebooka było tyle samo, co w roku 2013 - 71 proc. badanych. Największy wzrost spośród konkurentów tej platformy zanotował Instagram - o 9 punktów proc. z poziomu 17 do 26 proc. Na drugim miejscu pod tym względem znalazł się Pinterest ze wzrostem 7 proc. rok do roku, na trzecim LinkedIn (6 proc.), a na czwartym Twitter (5 proc.).

grafika

Wśród statystyk dotyczących Facebooka udostępnionych przez Pew Research Center w oczy rzuca się fakt, że po raz pierwszy w historii tej platformy liczba jej użytkowników w przedziale wiekowym 65+ przekroczyła połowę (56 proc.). Oprócz tego dane wskazują na rosnące zaangażowanie użytkowników Facebooka na tej platformie. Obecnie 70 proc. z nich deklaruje, że odwiedza serwis codziennie, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił 63 proc. Konkurenci Faceboka nie mogą pochwalić się tak dobrymi wynikami. 49 proc. użytkowników Instagrama wchodzi na tę platformę codziennie, a w wypadku Pinteresta ten odsetek wynosi 17 proc. Pod względem zaangażowania użytkowników spadek zanotował Twitter - w roku 2014 36 proc. zaglądało do niego codziennie, podczas gdy w 2013 r. było to 46 proc.

grafika

Wśród Amerykanów rośnie liczba internautów, którzy korzystają z więcej niż jednego serwisu społecznościowego - wynika z informacji Pew Research Center. Okazuje się, że w 2014 r. 52 proc. internautów posiadało konto przynajmniej na dwóch platformach, w roku 2013 odsetek ten wynosił 42 proc. Z kolei maleje (z 36 do 28 proc.) liczba użytkowników korzystających wyłącznie z jednego serwisu społecznościowego. Wśród tych ostatnich zdecydowanie dominuje Facebook angażując 79 proc. internautów posiadających tylko jedno konto społecznościowe.

grafika

Badanie przeprowadzono metodą telefoniczną we wrześniu 2014 r. na próbie 2 tys. dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"