Postępowanie przeciwko Wrigley

Wrigley Poland - rynkowy dominant, producent gumy do żucia naruszył prawo antymonopolowe dyskryminując kontrahentów?

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Wrigley Poland  posiada ponad 90 proc. udziału w polskim rynku gumy do żucia. W trakcie postępowania antymonopolowego UOKiK zbada, czy przedsiębiorca nadużył silnej pozycji stosując system rabatowy dyskryminujący niektórych kontrahentów.

Z materiałów zgromadzonych dotychczas przez UOKiK wynika, że system ten jest stosowany tylko w odniesieniu do pewnej grupy kontrahentów. Ponadto jak ustalił Urząd może on mieć charakter lojalnościowy tj. przewidujący niższe ceny w zamian za zobowiązanie klientów do dalszych zakupów u przyznającego upust. Takie działanie, stosowane przez monopolistę, zdaniem UOKiK może stanowić istotną barierę wejścia na polski rynek przez innych przedsiębiorców zajmujących się produkcją gumy do żucia i pośrednio mieć wpływ na cenę, którą płacą konsumenci.

Postępowanie prowadzone będzie również na podstawie przepisów prawa wspólnotowego, gdyż zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że praktyki stosowane przez Wrigley mogą mieć wpływ na handel między państwami członkowskimi Unii. Za naruszenie prawa polskiego i wspólnotowego grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów - informuje Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska