ROZWIŃ

Powstanie standard targetowania użytkowników Smart TV. Wśród partnerów Vizio, CBS i AT&T

Konsorcjum o nazwie Project OAR przygotowuje standard, który ma pozwolić na precyzyjne adresowanie przekazu reklamowego do gospodarstw domowych korzystających z platform Smart TV. Chodzi o przygotowanie technologii, którą będą mogli w przyszłości zastosować nie tylko partnerzy projektu, ale także zewnętrzni producenci odbiorników podłączonych do internetu. Wśród współzałożycieli Project OAR są Vizio, CBS, AT&T oraz NBCUniversal.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
1 komentarz

Jak informuje Reuters konsorcjum Project OAR (Open Addressable Ready) powstało z inicjatywy koncernu Vizio, jednego z producentów telewizorów w technologii Smart TV.

Stowarzyszenie postawiło sobie za cel wypracowanie jednolitego standardu który będzie pozwalał na precyzyjne targetowanie na podstawie gromadzonych danych reklam kierowanych do gospodarstw domowych korzystających z odbiorników podłączonych do internetu.

Wśród partnerów projektu OAR są zarówno nadawcy telewizyjni, jak i firmy funkcjonujące w segmencie reklamowym, m.in. CBS, NBCUniversal oraz należąca do koncernu AT&T firma Xandr.

W rozmowie z Reutersem Jodie McAfee, wiceprezes Vizio wyjaśnia, że segment telewizyjny od dawna cierpiał na brak narzędzi do tak dokładnego adresowania reklam jakim dysponuje środowisko internetu. Dopiero teraz, w dobie urządzeń działających w technologii Smart stało się możliwe gromadzenie danych o użytkownikach telewizorów i wykorzystanie ich do targetowania przekazu reklamowego.

Uczestnicy Project OAR zaznaczają, że budowane przez nich rozwiązanie będzie miało charakter otwarty, co w przyszłości pozwoli zastosować opracowany standard nie tylko przez firmy tworzące konsorcjum, ale także przez partnerów  zewnętrznych.

Na razie nie wiadomo kiedy prace nad projektem dobiegną końca.

 

Komentarze (1)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanał Zero szykuje portal. Do projektu ma dołączyć doświadczony dziennikarz

Kanał Zero szykuje portal. Do projektu ma dołączyć doświadczony dziennikarz

Bloger krytykuje jury "Top Model". TVN: To nagranie z 2014, program przeszedł ewolucję

Bloger krytykuje jury "Top Model". TVN: To nagranie z 2014, program przeszedł ewolucję

Platforma Stargaze rusza w Polsce. "Połączenie prestiżu telewizji z elastycznością digitalu"

Platforma Stargaze rusza w Polsce. "Połączenie prestiżu telewizji z elastycznością digitalu"

Nowa "Rodzinka.pl" hitem Dwójki

Nowa "Rodzinka.pl" hitem Dwójki

Publicis Media zdobył najwięcej nowych klientów

Publicis Media zdobył najwięcej nowych klientów

Marcin Zaborski zniknął z anteny TVN24. Kiedy wróci?

Marcin Zaborski zniknął z anteny TVN24. Kiedy wróci?