Program Pozytywne Miasto Clear Channel

Program Pozytywne Miasto Clear Channel, którego głównym założeniem jest budowanie pozytywnego klimatu polskich miast oraz poprawa nastroju ich mieszkańców, zostanie zainaugurowany 1 grudnia br

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według autorytetów w dziedzinie psychologii oraz badań społecznych, pogoda ducha i radość są wartościami, które coraz rzadziej pojawiają się w życiu mieszkańców miast.

W rozmowach mieszkańców aglomeracji częściej pojawiają się takie słowa jak: zniechęcenie, depresja czy stres. W związku z tym, dla poprawy humoru, program otwiera wystawa UŚMIECHNIĘTY PLAKAT, w ramach, której zostały zebrane najzabawniejsze plakaty reklamowe z całego świata oraz prace Andrzeja Pągowskiego.

Celem programu Pozytywne Miasto Clear Channel jest budowanie pozytywnego klimatu polskich miast, aktywizowanie mieszkańców do wychodzenia z domu oraz uczestnictwa w spotkaniach i wydarzeniach, które przekształcają zniechęcenie i negatywne nastawienie do życia, w pełną radości postawę aktywnego mieszkańca miasta. Program będzie promował wydarzenia, które budują pozytywny klimat w mieście i angażował środowisko reklamy do współpracy na rzecz budowania pozytywnego klimatu w mieście.

W ramach programu rozpoczęto współpracę z TNS OBOP, który prowadzi badania pod kątem tego, jak Warszawiacy spędzają wolny czas, jakie mają problemy i jak postrzegają swoje miasto. Według autorytetów w dziedzinie psychologii oraz badań społecznych, pogoda ducha i radość są wartościami, które coraz rzadziej pojawiają się w życiu mieszkańców miast. Częściej pojawiają się w rozmowach mieszkańców aglomeracji takie słowa jak: zniechęcenie, depresja czy stres. Na drugim biegunie informacji są badania OBOP, które wskazują, że 95% Polaków lubi dowcip i tylko 5% uważa się za ponuraków.

Ponieważ poza działaniami kulturalnymi i ekologicznymi, program będzie aktywizował ludzi do wyjścia z domu oraz upiększania miasta, dlatego do współpracy zaproszono Fundację Bęc Zmiana, która promuje Nowy Design Miejski.

W styczniu 2005 r., przewidziana jest realizacja idei Pozytywnych Poniedziałków. W ramach tej akcji, w każdy poniedziałek wybrani losowo mieszkańcy dużych miast, otrzymają zabawne historie rysunkowe. W planach jest również ogłoszenie ogólnopolskiego konkursu na "Moje pozytywne miejsce w mieście".

Wcześniejszym etapem działań Pozytywnego Miasta Clear Channel były Ekologiczne Patrole Clear Channel. Patrole tworzyli przedstawiciele branży mediowej oraz pracownicy firmy Clear Channel, którzy wzięli udział w akcji "Sprzątanie Świata 2004". Za swój długoterminowy udział w akcji, Clear Channel dostał w tym roku statuetkę Przyjaciela Ziemi.

W radzie programowej Pozytywnego Miasta Clear Channel zasiedli: Bogna Świątkowska z Fundacji Bęc Zmiana, dr Adam Jelonek- socjolog Uniwersytetu Warszawskiego, oraz dziennikarz Mirosław Pęczak. Partnerami programu są: Stowarzyszenie Agencji Reklamowych - SAR, Agencja Upstairs Young&Rubicam oraz znany artysta Andrzej Pągowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"