ROZWIŃ

Publicis Groupe przejmuje od WPP globalny budżet mediowy Stellantis

Holding reklamowy Publicis Groupe wygrał przetarg na obsługę globalnego budżetu mediowego koncernu samochodowego Stellantis, do którego należą takie marki samochodów, jak m.in. Fiat, Alfa Romeo. Dotychczas zajmowały się tym agencje należące do WPP.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
2 komentarze
Publicis Groupe przejmuje od WPP globalny budżet mediowy Stellantis

Publicis Groupe wygrała przetarg na globalną obsługę w zakresie planowania i kupowania mediów firmy. 

W ramach przetargu skonsolidowano obsługę mediową wszystkich 14 marek Stellantis w Fiat-Chrysler w ramach Publicis Groupe w USA, Kanadzie i Europie, a także obsługę wszystkich marek Grupy PSA w Europie.

Przegląd rozpoczął się po fuzji Fiata-Chryslera i Grupy PSA w 2020 roku. Dzięki tej fuzji Stellantis stał się czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie. Jego budżet mediowy szacowany jest na ponad 2 miliardy euro (2,4 miliarda dolarów) i jest jednym z największych globalnych przetargów roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polaczone-grupy-fiat-chrysler-i-peugeot-podsumowuja-rok-2020-dobre-wyniki-mimo-pandemii,7170370782889601a ##

Publicis już kiedyś obsługiwał mediowo koncern Fiata-Chryslera - zdobył go w 2016 roku. Należący do WPP MediaCom zajmował się z kolei obsługą mediową Grupy PSA od 2017 roku.

Przetarg zakończył się po wielu rundach spotkań z kierownictwem wyższego szczebla w obu firmach. Stellantis dążył do konsolidacji swojej działalności medialnej, aby obniżyć koszty po fuzji, skupiając się na autach elektrycznych.

Marki Stellantis obejmują Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Lancia, Maserati, Citroën, DS, Opel, Peugeot i Vauxhall.

Komentarze (2)
Kuba
4 lata temu

Bravo Publicis!!! Jest moc

Bastian Obsztyfitykultykiewicz
4 lata temu

pietrek schowaj newsa przed kubą, schowaj newsa przed kubą...

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jimmy Kimmel wraca ze swoim show

Jimmy Kimmel wraca ze swoim show

Maybelline współpracuje z Local Heroes

Maybelline współpracuje z Local Heroes

Radio VOX FM wzmacnia zespół. Dawid Furch koordynatorem anteny

Radio VOX FM wzmacnia zespół. Dawid Furch koordynatorem anteny

Podcasty Polskiego Radia w serwisie Onetu. "Jesteśmy tam, gdzie są nasi słuchacze"

Podcasty Polskiego Radia w serwisie Onetu. "Jesteśmy tam, gdzie są nasi słuchacze"

Intersnack wybrał agencję mediową do globalnej obsługi

Intersnack wybrał agencję mediową do globalnej obsługi

SpaceCat z nowym szefem działu influencer marketingu

SpaceCat z nowym szefem działu influencer marketingu