Z badania przeprowadzonego w lipcu tego roku przez PZU wynika, że trzy czwarte Polaków uważa używanie telefonu komórkowego w trakcie prowadzenia auta za bardzo niebezpieczne. Jednocześnie, ponad połowa ankietowanych przyznaje, że zdarza im się rozmawiać w samochodzie przez telefon, trzymając go przy uchu.
Z kolei 40 proc. Polaków, gdy słyszy podczas jazdy samochodem dzwoniącą komórkę, najczęściej odbiera. Tyle samo przyznaje, że zdarza im się pisać za kółkiem SMS lub mail.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-pzu-wspiera-sluzby-walczace-z-koronawirusem-zbiorka-na-namioty-barierowe ##
Co rozprasza uwagę kierowców?
Co trzeci kierowca chwali się, że ma wystarczająco podzielną uwagę, aby bezpiecznie korzystać z telefonu w trakcie jazdy. Zaprzeczają temu jednak testy zlecone przez PZU.

Badania na torze jasno pokazały, że aż trzy z czterech wypadków były spowodowane rozmową lub pisaniem wiadomości na telefonie. Właśnie na ten fakt PZU chce położyć szczególny nacisk podczas tegorocznej odsłony kampanii „ Prowadzisz? Odłóż telefon”. - Naszym celem jest zwiększanie świadomości i ratowanie ludzkiego życia, dlatego apelujemy „Prowadzisz? Odłóż telefon” - mówi Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie.
Tegoroczna odsłona kampanii PZU (poprzednia trwała jesienią 2019r.) „Prowadzisz? Odłóż telefon” szczególnie kierowana jest do młodych osób.

W ramach akcji zostaną wyemitowane w internecie cztery spoty zwracające uwagę na powszechny problem używania smartfona w czasie prowadzenia samochodu.
Autorami trzech z nich są młodzi twórcy, którzy zainspirowani jesienną kampanią PZU, zaangażowali się w tegoroczną akcję. Spoty powstały w trakcie plenerów Film Spring Open w październiku 2019 pod okiem najlepszych filmowców w Polsce i za granicą.











