Redan podtrzymał prognozę osiągnięcia 5,8 mln zł zysku netto w 2010 r.

Grupa Redan podtrzymała prognozę osiągnięcia sprzedaży na poziomie 334 mln zł i zysku netto wysokości 5,8 mln zł w 2010 r., mimo iż spółka nie widzi jeszcze oznak ożywienia na rynku modowym, poinformował prezes Piotr Kulawiński.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Stawiamy na dynamiczny rozwój mimo kryzysu, głównie w segmencie dyskontowym. Sam Textilmarket rozwija się zgodnie z założeniami. Sprzedaż nam szybko rośnie. Na rynku modowym udaje nam się podnosić sprzedaż i jesteśmy przekonani, że w II kwartale na rynku modowym będziemy zarabiać" - powiedział Kulawiński na konferencji prasowej.

"Prognoza jest w pełni realizowana i podtrzymana przez zarząd" - zaznaczył prezes.

Strata netto grupy w I kw. wyniosła 1,6 mln zł wobec 14,5 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 8,6% w skali roku do 67,4 mln zł. Koszty spadły o 11,8% w skali roku do 29,5 mln zł. Marża handlowa wyniosła 28,3 mln zł i była wyższa o 10,4% rok do roku.

Strata na działalności operacyjnej wyniosła 1,2 mln zł w I kw. wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej. "Pierwszy kwartał jest zawsze gorszy pod tym względem. Kolejne kwartały powinny przynosić poprawę" - powiedział Kulawiński.

Prezes poinformował, że wzrost sprzedaży to zasługa przede wszystkim segmentu dyskontowego z marką Textilmarket, którego sprzedaż wzrosła o 20% r/r do 33,2 mln zł, a w sklepach porównywalnych o 9%. Wynik na sprzedaży wzrósł o 415% r/r do 1,4 mln zł, a rentowność brutto wyniosła 4,1% wobec 0,2% rok wcześniej.

"I kwartał w branży odzieżowej zwyczajowo jest najgorszy, ale w Textilmarket udaje nam się uzyskiwać wzrost sprzedaży przy niższych kosztach. Rośnie marża na sprzedaży. Koszty wzrosły o 11% i jest to wzrost proporcjonalny do wielkości wzrostu sieci"- zaznaczył prezes.

W I kw. powstało 9 nowych sklepów Textilmarket, w II kw. kolejnych 6, a w całym roku ich liczba ma wzrosnąć łącznie o 51 sklepów.

Redan poprawił w I kw. wyniki w segmencie modowym, ale kolejne kwartały, w ocenie zarządu raczej nie przyniosą poprawy koniunktury na tym rynku.

" Nie widzimy żadnych oznak ożywienia, a wręcz przeciwnie, kryzys się pogłębia. Mimo to nasza sprzedaż z roku na rok wzrosła o 5% mimo likwidacji sieci własnych Trolla. Udało się odbudować sprzedaż, a szybciej niż sprzedaż rosną nam marże" - powiedział prezes.

Dodał, że Top Secret stanowi 85% sprzedaży ogółem i pozwala zrekompensować spadek sprzedaży Trolla.

W I kw. Redan otworzył 3 multibrandowe sklepy Top Secret&Friends (obecnie ma ich 12), a 4 kolejne są w trakcie otwarcia.

Sprzedaż na rynku modowym wzrosła do 29,7 mln zł. Koszty spadły zaś o 14% w skali roku do 16,9 mln zł. Marża wzrosła o 9% r/r do 14,4 mln zł. Jednak wynik na sprzedaży był ujemny i wyniósł 2,5 mln zł, co oznacza spadek o 61%.

Znaczący wzrost wyników Redan odnotował także w działalności zagranicznej.

"W tym roku udało nam się osiągnąć na tyle dużą skalę sprzedaży na Ukrainie, że mogliśmy zanotować zysk brutto wobec 1 mln zł straty rok wcześniej. Otworzyliśmy 3 sklepy franczyzowe na Ukrainie, 3 kolejne są w przygotowaniu. Za granicą już zarabiamy i będziemy zarabiać jeszcze więcej"- powiedział Kulawiński.

Zysk brutto wyniósł 0,4 mln zł wobec 1,0 mln zł straty rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła o 69% r/r do 2,8 mln zł. Wynik na sprzedaży sięgnął 0,4 mln zł wobec 0,3 mln zł straty w I kw. 2009 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu