Wydatki na reklamę telewizyjną w grudniu wzrosły o 8 proc., TVN liderem

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w grudniu 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 3,65 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Media Expert - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4,09 mln spotów reklamowych, o 3,64 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,36 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 22,33 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w grudniu ub.r. wyniosły łącznie 3,31 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

TVN liderem pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 378,86 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody były o 0,73 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-grudzien-2023-tvp1-tvn-lider-tv-republika-jak-ogladac,7169449692522113a ##

Drugi był Polsat, którego wpływy zwiększyły się o 3,48 proc. do 365 mln zł. Stacja awansowała z drugiej lokaty.

Podium uzupełnia TVP2, które przed rokiem była czwarta (274,61 mln zł; + 14,38 proc.). Z kolei z drugiego na czwarte miejsce spadła TVP1 (238,06 mln zł; - 35,12 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 174,66 mln zł i wzrostem o 91,51 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 145,77 mln zł - w grudniu 2023 roku wydała marka Media Expert. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 63,98 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (136,63 mln zł; do góry o 11,35 proc.) i Procter & Gamble (83,63 mln zł; + 96,50 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]