Scripps Networks Interactive ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku, TVN 4 proc. w górę

W pierwszych trzech kwartałach br. Scripps Networks Interactive zanotował wzrost wpływów operacyjnych o 3,7 proc. i spadek zysku netto o 7,5 proc. W samym trzecim kwartale przychody Grupy TVN w złotych zwiększyły się w skali roku o 4 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do września br. przychody operacyjne Scripps Networks Interactive wyniosły 2,61 mld dolarów, o 3,7 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast w samym trzecim kwartale zwiększyły się w skali roku o 2,8 proc. do 825,5 mln dolarów.

Procentowo bardziej wzrosły wpływy koncernu z dystrybucji (o 5,6 proc. w trzech kwartałach i 5,1 proc. w trzecim kwartale) niż z reklam (odpowiednio o 2,9 i 2 proc.). Jednocześnie zwiększyły się koszty operacyjne - o 3,7 proc. do 1,65 mld dolarów w trzech kwartałach br. i o 5,4 proc. do 574,6 mln dolarów tylko w trzecim kwartale.

W konsekwencji zysk netto firmy w trzech kwartałach zmalał rok do roku o 7,5 proc. do 698,5 mln dolarów, a w trzecim kwartale - o 10,3 proc. do 163,1 mln dolarów. Firma uzasadnia to m.in. kosztami fuzji oraz wyższymi wydatkami na marketing i usługi związane z inwestycjami programowymi.

grafika

Na rynku amerykańskim Scripps Networks Interactive osiągnął w minionym kwartale 307,7 mln dolarów zysku netto (wobec 326 mln dolarów rok wcześniej), na innych rynkach - 15,9 mln dolarów zysku (przed rokiem: 3,8 mln dolarów), natomiast w pozostałych segmentach swojej działalności zanotowała 40,6 mln dolarów straty (wobec 25,8 mln dolarów straty rok wcześniej).

Koncern podkreśla, że wzrost zysku na rynkach zagranicznych wynika m.in. ze wzrostu wpływów reklamowych Grupy TVN. W raporcie finansowym podano, że w minionym kwartale łączne przychody Grupy TVN liczone w złotych zwiększyły się w skali roku o 4 proc.

grafika

Scripps Networks Interactive w najbliższym czasie ma zostać przejęty przez Discovery Communications. Discovery za jedną akcję SNI zapłaci 90 dolarów i przejmie ok. 2,7 mld zadłużenia firmy, wyda na to 8,4 mld dolarów w gotówce i 3,4 mld dolarów w swoich akcjach serii C. Na częściowe sfinansowanie tej transakcji sprzedał we wrześniu swoje obligacje za 6,3 mld dolarów i 300 mln funtów.

Gunnar Wiedenfels, dyrektor finansowy Discovery Communications, zapowiedział że fuzja firm pozwoli obniżyć koszty operacyjne o minimum 350 mln dolarów rocznie, a mniej popularne kanały telewizyjne mogą zostać połączone.

Komentarze (2)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly