Strategy Analytics: 94 proc. rynku tabletów dla Apple i Androida

W III kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano prawie 17 milionów tabletów. Dominują iPady i urządzenia oparte na systemie Android, mające razem 94 proc. udziału w rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w III kwartale o 280 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 4,4 do 16,7 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 11,1 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 67 proc. rynkowego udziału. 27 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung czy Acer.

Tylko 2 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft (Windows 7), a 1 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - III kw. 2011 r.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"