Sylwester na Times Square na cześć wolności mediów

Organizatorzy tegorocznej uroczystości powitania nowego roku na Times Square w Nowym Jorku zapowiedzieli, że będzie ona dedykowana obronie wolnych mediów w Stanach Zjednoczonych. Na scenie podczas sylwestrowego koncertu mają pojawić się znani dziennikarze, a partnerem imprezy jest Komitet Obrony Dziennikarzy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Powitanie nowego roku na Times Square w Nowym Jorku, którego kulminacyjnym punktem jest opuszczenie kryształowej kuli o północy należy do najbardziej znanych i popularnych imprez na świecie. Średnio uczestniczy w niej ok. miliona widzów na miejscu, a kolejny miliard śledzi wydarzenie w mediach.

W tym roku The Times Square Alliance i Countdown Entertainment – organizatorzy sylwestra zapowiedzieli, że przewodnim motywem wydarzenia będzie wolność mediów w USA i na świecie, a oficjalnym partnerem imprezy jest Komitet Obrony Dziennikarzy.

W trakcie koncertu towarzyszącego powitaniu 2019 roku na scenie ma się pojawić wielu znanych amerykańskich dziennikarzy, organizatorzy nie zdradzają jednak ich nazwisk. W komunikacie wyjaśniono, że wybór tegorocznego motywu przewodniego imprezy nie jest przypadkowy, bowiem nigdy wcześniej w historii USA wolność mediów i swoboda wypowiedzi dziennikarzy nie była zagrożona w takim stopniu, jak obecnie podczas prezydentury Donalda Trumpa.

Od początku kadencji Donald Trump wielokrotnie atakował i szykanował nieprzychylne mu stacje telewizyjne czy tytuły prasowe zarzucając im kłamstwa, manipulacje i szerzenie fake newsów. Ostatnim głośnym incydentem na tym tle było odebranie przez Biały Dom akredytacji dziennikarzowi CNN, która po kilku dniach musiała zostać przywrócona po decyzji sądu w tej sprawie.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały