Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem

W IV kwartale 2018 roku na świecie sprzedanych zostało 59,3 miliona, a w całym ubiegłym roku 172,2 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem
Apple Watch 2

Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2018 roku zwiększyła się o 31,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (45,1 mln), do poziomu 59,3 miliona sztuk.

Za ponad 1/3 sprzedaży (34,3 proc.) odpowiadały smartwatche, których sprzedaż rok do roku wzrosła o 55,2 proc. Opaski miały 30 proc. udziału w rynku, a urządzenia przeznaczone dla uszu - 21,9 proc.

Pozycję lidera utrzymało Apple, które sprzedało 16,2 miliona wearables (w tym 10,4 mln zegarków Apple Watch) - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej (13,3 mln). Pomimo tego firma z Cupertino zanotowała spadek udziału w rynku z 29,6 proc. do 27,4 proc.

Drugie w zestawieniu Xiaomi zanotowało wzrost o 43,3 proc., do 7,5 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 12,6 proc. rynkowego udziału (+1 pkt. proc.).

Trzecia pozycja i zdecydowanie najszybsze tempo wzrostu w czołówce - o 248,5 proc. (z 1,6 mln do 5,7 mln sprzedanych urządzeń) - należy do firmy Huawei. TOP 5 uzupełniły firmy Fitbit i Samsung.

grafika

W całym 2018 roku globalna sprzedaż wearables sięgnęła 172,2 miliona sztuk i była większa o 27,5 proc. w porównaniu z rokiem 2017 (135 mln). W przypadku smartwatchów, które odpowiadały za 29,8 proc. rynku, sprzedaż wzrosła o 54,3 proc.

Wśród producentów, liderem także było Apple, przed Xiaomi, Fitbit, Huawei i Samsungiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały