The Dust z 1,55 mln zł wpływów i 658 tys. zł straty netto

W ub.r. produkująca gry wideo i mobilne firma The Dust zanotowała wzrost przychodów o 4,6 proc. do 1,55 mln zł oraz spadek wyniku netto z 88,8 tys. zł zysku do 658,3 tys. zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody The Dust ze sprzedaży produktów zmalały z 904,2 do 405,9 tys. zł, wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -40,6 tys. zł do 1,15 mln zł, natomiast koszty wytworzenia produktów na potrzeby własne zmalały z 623,7 tys. zł do zera.

Z kolei koszty operacyjne firmy poszły w górę z 1,53 do 2,09 mln zł, głównie w związku ze wzrostem nakładów na usługi obce z 371,1 do 737,1 tys. zł oraz na wynagrodzenia z 757,9 do 980,4 tys. zł.

Dodatkowo pozostałe koszty operacyjne spółki zwiększyły się z 27,7 do 207,4 tys. zł, przede wszystkim z powodu 187,1 tys. zł straty wskutek rozchodu niefinansowych aktywów trwałych.

W konsekwencji wynik operacyjny The Dust pogorszył się z 5,5 tys. zł zysku do 745,2 tys. zł straty, a wynik netto - z 88,8 tys. zł zysku do 658,3 tys. zł straty.

The Dust szykuje grę na podstawie książek Jacka Piekary

Wiosną ub.r. The Dust podpisała z pisarzem fantasy Jackiem Piekarą umowę dotyczącą produkcji i sprzedaży gry „I, the Inquisitor” opartej na cyklu jego książek. Budżet gry wyznaczono na ponad 7 mln zł, a w lipcu spółka zawarła umowę z inwestorem, który wyłożył 3 mln zł.

- W celu dywersyfikacji portfolio produktów Spółka rozwija również projekty średniobudżetowe, pracujemy nad 3 grami symulacyjnymi, w tym „Exterminator Simulator”, „Hotel Renovator” oraz „Car Thief Simulator” - preprodukcje projektów zamieściliśmy na Steam i przygotowujemy się do publikacji kolejnych 4 tytułów. Częściowe finansowanie tych projektów zostało również zagwarantowane przez zewnętrznego inwestora - zaznaczył prezes The Dust Jakub Wolff w liście do interesariuszy.

- W celu zapewnienia bieżącego cashflow zarząd Spółki na bieżąco pozyskuje zlecenia dotyczące produkcji gier dla innych podmiotów. Spółka z sukcesem zrealizowała szereg gier reklamowych (adver- gaming), m.in. „Kapsel Run!”, „Kapsel Run 2 Challenge”, „Gry Kubusia” (marki Tymbark i Kubuś - Grupa Maspex) czy też gry edukacyjne dla Urzędu Transportu Kolejowego związane z bezpieczeństwem na obszarach kolejowych. W 2019 realizowaliśmy produkcję aplikacji na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A w ramach kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd” - wyliczył Wolff.

- Najbliższy rok zapowiada się równie ekscytująco i będzie obarczony dużą ilością pracy nad produkcjami własnymi, w tym nad flagowym projektem „I, the Inquisitor” oraz projektami średniobudżetowymi - zapowiedział prezes The Dust.

Spółka The Dust od kwietnia 2018 roku jest notowana na rynku bocznym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji za akcję spółki płacono 9,36 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 15,96 mln zł. Przez ostatni miesiąc kurs firmy spadł o 36,3 proc., przy spadku całego indeksu rynku NewConnect o 23,6 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska