Kantar przewiduje „powrót do przyszłości” w mediach w 2024

Kantar Media ogłosiła swój doroczny raport Media Trends and Predictions, w którym znajdziemy prognozy na rok 2024 i dalszy okres,sformułowane w oparciu o spostrzeżenia rynkowe, które firma zebrała na zlecenie klientów z całego świata.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Kantar przewiduje „powrót do przyszłości” w mediach w 2024

Badając siły kształtujące krajobraz świata mediów, eksperci Kantar Media przewidują, że w 2024 roku znaczący wpływ na branżę medialną będą miały czynniki makroekonomiczne i zmieniające się nawyki widzów, co spowoduje ponowny powrót do bibliotek treści i rozszerzone podejście do mierzenia oglądalności.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/amazon-reklamy-marketerzy-kantar-media-reactions-2023,7169484890101889a ##

Pięć trendów, które będą kształtować branżę medialną w roku 2024:

  1. Usługi streamingowe finansowane z reklam rozkwitną w warunkach inflacji
    Rok 2023 upływa pod znakiem ciągłych turbulencji gospodarczych, a utrzymująca się presja inflacyjna zmienia wydatki konsumentów – co ciekawe, zaledwie 4 proc. konsumentów uznało, że w sytuacji wystąpienia nagłych wydatków nie zrezygnowałoby z wykupionych subskrypcji online. Kluczową strategią, jaka wyłania się z tej ciągłej niepewności, jest zachęcanie użytkowników do korzystania z bardziej przystępnych cenowo usług finansowanych z reklam. W 2024 roku możemy spodziewać się szybszego wdrażania usług transmisji strumieniowej wspieranej reklamami na różnych rynkach (aczkolwiek w nierównym tempie), a platformy streamingowe będą dążyć do pogłębionego i bardziej zniuansowanego zrozumienia zachowań swoich odbiorców.
  2. Wskaźniki sukcesu w świecie treści będą się zmieniać i rozszerzać w odpowiedzi na zmieniające się zwyczaje odbiorców
    Tegoroczny strajk hollywoodzkich scenarzystów zmusił wszystkich do zrewidowania oceny wartości pozycji z ponadczasowej klasyki (takich jak np. seriale „The Office” czy „Friends”). Produkcja nowych programów spowolniła, a więc platformy streamingowe zaczęły spoglądać w kierunku istniejących już bibliotek treści z całego świata i formatów importowanych. Aby lepiej poznać zwyczaje widzów związane zarówno z oglądaniem treści strumieniowych, jak i tradycyjnej telewizji, nadawcy i platformy będą rozszerzać definicję „oglądania” i wskaźniki sukcesu, wykraczając poza to, co mówią im oceny widowni programów emitowanych na żywo” (tzw. overnight ratings) i kierując się ku wskaźnikom bardziej holistycznym, tworzonym metodą integrowania danych typu first party i danych zewnętrznych (third party) z danymi panelowymi.
  3. Reklamodawcy będą coraz zręczniej stosować segmentacje i skłaniać się ku rewolucji w sferze AVOD 
    Kluczowym trendem z punktu widzenia reklamodawców będzie rozwój AVOD (Advertised Video On Demand - usługi wideo na żądanie finansowane z reklam). Możemy spodziewać się w tej sferze większej liczby eksperymentów, ponieważ marki skłaniają się ku korzystaniu z rewolucji w świecie AVOD – zobaczymy działania takie jak lokowanie produktów w popularnych programach, interaktywne reklamy pozwalające na udział widzów, a także reklamy typu shoppable, które zacierają granicę między treściami online a sprzedażą. Segmentacje demograficzne – oparte na kryteriach takich jak wiek i płeć – nie są już wystarczające z punktu widzenia potrzeb reklamodawców. Wybiegając myślą w przyszłość, można powiedzieć, że w roku 2024 marketerzy będą stosować coraz intensywniej metody targetowania, starając się rozumieć postawy, wartości i zachowania konsumentów, aby na tej podstawie tworzyć nowe metody działania.
  4. Branża mediów będzie zarówno korzystać z szans, jak i podejmować wyzwania spowodowane nadejściem sztucznej inteligencji
    W roku 2023, wraz z premierami ChatGPT i Bard, doświadczyliśmy wręcz eksplozji sztucznej inteligencji o charakterze generatywnym (GenAI) w głównym nurcie działań rynkowych. Z kolei w 2024 roku branża mediów będzie eksplorować możliwości większego włączania sztucznej inteligencji do swoich działań, lecz będzie także zmagać się z trudnościami, takimi jak uprzedzenia rozpowszechniane przez narzędzia sztucznej inteligencji czy naruszenia praw autorskich wynikające z ich stosowania. Rok 2024 może również przynieść paradoks polegający na tym, że będziemy mieć do czynienia z obfitością rozwiązań technologicznych, przy jednoczesnym wzroście „marnotrawienia” reklam.
  5. Integracja wielu źródeł danych znacznie poszerzy wiedzę na temat odbiorców 
    W 2023 roku dostępność wielu źródeł danych, w tym danych pochodzących bezpośrednio z urządzeń oraz danych własnych (first party) należących do platform i reklamodawców, pozwoliła nadawcom jeszcze lepiej i precyzyjniej poznawać zachowania odbiorców. Kantar Media przewiduje, że w 2024 roku reklamodawcy i właściciele treści będą nadal wykraczać poza dane własne od pojedynczych dostawców, aby integrować informacje z różnych źródeł i dzięki temu usprawniać strategiczne procesy decyzyjne.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/trendy-2023-rok-internet-bez-cokies-avod-dynamiczny-product-placement-kantar-media-trends-predictions-2023,7169739302631553a ##

Patrick Béhar, globalny dyrektor generalny Kantar Media, zauważył: „Żyjemy w czasach, kiedy istnieje bardzo wiele źródeł danych oraz metod ich skutecznego wykorzystywania, co pozwala na podejmowanie konstruktywnych decyzji w odpowiednich momentach. Dzięki pogłębieniu wiedzy o odbiorcach będziemy mogli lepiej przewidywać przyszłość i jestem pewien, że branża jest w stanie dostosować się do rozwoju wypadków, a także przewidywać pojawienie się nowych sił na rynku i proaktywnie wśród nich się poruszać. Stwarza to zarówno ogromne wyzwania, jak też szanse, które branża mediów będzie podejmować w 2024 roku”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski