UKE chce badać zmiany na rynku usług telewizyjnych

Urząd Komunikacji Elektronicznej chce zamówić badania dotyczące zmiany konsumpcji mediów - szczególnie dotyczących rynku telewizyjnego. Celem raportu ma być „określenie kierunków rozwoju” na rynku płatnej TV, platform OTT oraz IPTV.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

Na początku listopada Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował zaproszenie do składania ofert dla podmiotów, które są zainteresowanie wykonaniem raportu na podstawie analiz i badań dotyczących sposobu korzystania klientów z usług telewizyjnych oraz wideo w internecie.

Regulator podaje, że raport ma zawierać opis zmian preferencji konsumentów i m.in. odpowiadać na pytania: Co oglądają Polacy? Za pośrednictwem jakich urządzeń i środków technicznych? Czy można zaobserwować równoległe oglądanie treści wideo na wielu urządzeniach równocześnie, a jeżeli tak, to czym różni się oglądanie treści wideo? Jaki content jest oglądany w sposób tradycyjny, a jaki na tablecie czy smartfonie?

Dodatkowo UKE jest zainteresowany takimi kwestiami jak: jakie zachowania prezentują użytkownicy płatnej telewizji, jaką rolę odgrywa w ich życiu; jak ewoluowało generowanie treści wideo i preferencje użytkowników; z jakimi kategoriami wideo mamy do czynienia; jak korzystamy z treści wideo publikowanych w sieci czy jakie nowe zjawiska w internecie można zaobserwować.

- Zmiany technologiczne i wynikające z nich nowe postawy w sposobie korzystania przez użytkowników końcowych/konsumentów z mediów powodują, że opis rynku treści wideo powinien obejmować zarówno tradycyjnie rozumianą telewizję, jak i inne zjawiska związane z oglądaniem i udostępnianiem obrazu z dźwiękiem – uzasadnia urząd.

Raport ma być zrealizowany najpóźniej do 28 lutego 2021 roku. Wybrany wykonawca ma mieć doświadczenie w przygotowaniu raportów na podstawie przeprowadzonych analiz i badań rynku, badań marketingowych czy insightów konsumenckich.

Biuro komunikacji UKE odpowiedziało nam, że „celem sporządzenia raportu jest potrzeba określenia kierunków rozwoju i zbadanie zachodzących zmian na rynku usług telewizyjnych, w tym w szczególności płatnej telewizji, IPTV oraz wideo OTT”. - Przedmiotowe raporty posłużą również do oceny zjawiska substytucyjności pomiędzy usługami OTT wideo względem tradycyjnie rozumianej telewizji – otrzymaliśmy odpowiedź.

Kryterium oceny nadesłanych zgłoszeń obejmuje w 60 proc. cenę, a w 50 proc. doświadczenie wykonawcy. Oferty można składać do 12 listopada br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber