Vox FM, Jedynka i Radio ZET z największymi wzrostami wpływów reklamowych (TOP 10)

Przychody reklamowe Vox FM, radiowej Jedynki oraz Radia ZET rosły w pierwszym kwartale br. szybciej niż cały rynek reklamy radiowej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Radio w pierwszym kwartale br. zarobiło łącznie na reklamach ponad 1,2 mld zł, o 26,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe bez rabatów). Zdaniem specjalistów wzrost netto był nieco niższy i wyniósł ok. 7-8 proc. rok do roku (więcej na ten temat).

Najwyższym wzrostem przychodów z reklam pierwszy kwartał br. zamknęło radio Vox FM. Wpływy z reklam tej stacji wzrosły o 47,1 proc., do 15,4 mln zł. Jedynka zwiększyła przychody z reklam w omawianym okresie o 33,7 proc. , do 36,4 mln zł.

Znacznie więcej zarobiło też Radio ZET. Reklamodawcy zainwestowali w reklamy na antenie tej stacji 32,8 proc. więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. wydając tu 252,8 mln zł. Z naszych informacji wynika, że tak znaczny wzrost wpływów reklamowych Radia Zet spowodowany jest w dużej mierze tym, że największy radiowy reklamodawca  Aflofarm Farmacja Polska w marcu br. wydawał swój budżet reklamowy w stacjach należących do Eurozetu, w tym w Radiu Zet oraz na antenach rozgłośni należących do Grupy Radiowej Agory. Jak się dowiedzieliśmy, firma ta w marcu nie wydała nic w RMF FM - trwają obecnie negocjacje na temat warunków współpracy pomiędzy stacją a pabianicką spółką.

Przychody reklamowe Tok FM były w skali roku wyższe o 31,2 proc. i wyniosły 22,9 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aflofarm-z-najwiekszym-wzrostem-wydatkow-reklamowych-w-dol-usp-zdrowie-i-procter-gamble-top10 ##

Nieco mniejszą niż cały rynek radiowy dynamikę wpływów z reklam miały Złote Przeboje Pogoda Warszawa, Eska Warszawa i radiowa Trójka.

W Złotych Przebojach Pogoda Warszawa reklamodawcy zostawili 14,4 mln zł (20 proc. więcej niż rok temu), w Esce Warszawa - 16,1 mln zł (więcej o 18,9 proc.), a w Trójce - 57,6 mln zł (więcej o 14,7 proc.).

Do czołówki stacji radiowych z największymi wpływami z reklam trafiło po pierwszym kwartale br. radio RMF Classic, które zarobiło blisko 13 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?