Vox FM, Jedynka i Radio ZET z największymi wzrostami wpływów reklamowych (TOP 10)

Przychody reklamowe Vox FM, radiowej Jedynki oraz Radia ZET rosły w pierwszym kwartale br. szybciej niż cały rynek reklamy radiowej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Radio w pierwszym kwartale br. zarobiło łącznie na reklamach ponad 1,2 mld zł, o 26,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe bez rabatów). Zdaniem specjalistów wzrost netto był nieco niższy i wyniósł ok. 7-8 proc. rok do roku (więcej na ten temat).

Najwyższym wzrostem przychodów z reklam pierwszy kwartał br. zamknęło radio Vox FM. Wpływy z reklam tej stacji wzrosły o 47,1 proc., do 15,4 mln zł. Jedynka zwiększyła przychody z reklam w omawianym okresie o 33,7 proc. , do 36,4 mln zł.

Znacznie więcej zarobiło też Radio ZET. Reklamodawcy zainwestowali w reklamy na antenie tej stacji 32,8 proc. więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. wydając tu 252,8 mln zł. Z naszych informacji wynika, że tak znaczny wzrost wpływów reklamowych Radia Zet spowodowany jest w dużej mierze tym, że największy radiowy reklamodawca  Aflofarm Farmacja Polska w marcu br. wydawał swój budżet reklamowy w stacjach należących do Eurozetu, w tym w Radiu Zet oraz na antenach rozgłośni należących do Grupy Radiowej Agory. Jak się dowiedzieliśmy, firma ta w marcu nie wydała nic w RMF FM - trwają obecnie negocjacje na temat warunków współpracy pomiędzy stacją a pabianicką spółką.

Przychody reklamowe Tok FM były w skali roku wyższe o 31,2 proc. i wyniosły 22,9 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aflofarm-z-najwiekszym-wzrostem-wydatkow-reklamowych-w-dol-usp-zdrowie-i-procter-gamble-top10 ##

Nieco mniejszą niż cały rynek radiowy dynamikę wpływów z reklam miały Złote Przeboje Pogoda Warszawa, Eska Warszawa i radiowa Trójka.

W Złotych Przebojach Pogoda Warszawa reklamodawcy zostawili 14,4 mln zł (20 proc. więcej niż rok temu), w Esce Warszawa - 16,1 mln zł (więcej o 18,9 proc.), a w Trójce - 57,6 mln zł (więcej o 14,7 proc.).

Do czołówki stacji radiowych z największymi wpływami z reklam trafiło po pierwszym kwartale br. radio RMF Classic, które zarobiło blisko 13 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana