“Wiadomości” liderem, “Panorama” w górę o 22 proc.

Wszystkie programy informacyjne miały we wrześniu br. większą oglądalność niż rok wcześniej. Najpopularniejsze były “Wiadomości”, a największy wzrost zanotowała “Panorama”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Średnia widownia “Wiadomości” TVP 1 w zeszłym miesiącu wyniosła 4,24 mln osób i była tylko  o 0,32 proc. wyższa niż w analogicznym okresie ub.r. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazły się „Fakty” TVN, które we wrześniu br. oglądało 4 mln widzów, czyli więcej o 1,34 proc. niż we wrześniu ub.r. Pod względem udziału w rynku “Fakty” wyprzedziły jednak “Wiadomości” stosunkiem 33,68 proc. do 31,71 proc. z tymże udział dziennika TVN-u spadł o 0,74 pkt proc., a serwisu Jedynki – tylko o 0,32 pkt. proc.

Trzeci w rankingu “Teleexpress”, nadawany w Jedynce, miał we wrześniu br. 3,25 mln widzów, czyli o 4,27 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czwartą lokatę w zestawieniu zajęły „Wydarzenia” Polsatu z oglądalnością na poziomie 2,48 mln osób. Serwis ten zanotował wzrost widowni o 7,04 proc., najniższy w rankingu.   Na piątym miejscu uplasowała się „Panorama” TVP 2, emitowana obecnie o godz. 18.00. Jej oglądalność wyniosła 1,56 mln widzów i była aż o 22,13 proc. wyższa niż we wrześniu 2009 roku, gdy dziennik ten ukazywał się o 22.45. To największy wzrost w rankingu. 

W grupie wiekowej 16-49 lat liderem oglądalności także były “Wiadomości”, na drugim miejscy znalazły się “Fakty” W tej grupie wszystkie dzienniki zanotowały spadki z wyjątkiem “Wydarzeń”, które zyskały 3 proc. 

  Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów liderem były „Fakty”, które straciły jednak widzów. Największy spadek w tej grupie odnotował “Teleexpress”, zaś wzrost - “Panorama”. 

 

Wśród programów publicystycznych nadawanych po dziennikach na kanałach informacyjnych najwięcej zyskał emitowany w Polsat News “Gośc Wydarzeń”, którego średnia oglądalność wzrosła o 102,8 proc. do 80 tys. widzów, a udział wyniósł 0,22 proc. Natomiast „Fakty po faktach” oglądało w TVN 24 w wrześniu br. 650 tys. osób, czyli o 86,7 proc. więcej niż rok wcześniej (udział programu był na poziomie 4,97 proc.).  

* - dane za okres od 1 do 29 września 2010 roku raz od 1 do 29 września 2009 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?