„Wiadomości” liderem programów informacyjnych. „Panorama” i „Teleexpress” mocno w dół

W kwietniu 2014 roku najpopularniejszym programem informacyjnym w głównych stacjach były „Wiadomości”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej straciły „Panorama” i „Teleexpress”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu „Wiadomości” w TVP1 oglądało średnio 3,61 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do kwietnia 2013 roku program stracił 1,56 proc. widzów, czyli 57 tys. oglądających. Natomiast udział „Wiadomości” w rynku telewizyjnym pozostał bez zmian i wyniósł 26,48 proc.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” TVN. Widownia tego programu zmniejszyła się o 4,34 proc. (152 tys. osób) do 3,36 mln oglądających. Z kolei jego udział wyniósł 27,61 proc. (rok wcześniej było to 27,85 proc.).

Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Teleexpress” TVP1, którego oglądalność w analizowanym okresie zmalała o 11,04 proc. (374 tys. widzów) i wyniosła 3,02 mln osób. Udział tego dziennika to 32,81 proc. (34,77 proc. przed rokiem).

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika w kwietniu br. wyniosła 2,36 mln osób, po spadku o 0,12 proc. (3 tys. oglądających).

Z kolei oglądalność plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 spadła w ciągu roku o 19,25 proc. (303 tys. osób) i wyniosła średnio 1,27 mln widzów. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w kwietniu 2014 roku pozycję lidera oglądalności zajęły „Fakty”, które zanotowały w tej grupie spadek wynoszący 10,93 proc. Jedynym wzrostem (o 2,13 proc.) pochwalić się tutaj mogły „Wydarzenia”. Z kolei najwięcej stracił „Teleexpress” - było to aż 23,77 proc.

Na drugiej podstronie wyniki wydań popołudniowych i magazynów po głównych wydaniach

Spośród dwóch wydań dzienników nadawanych po południu zdecydowanie większą widownię miały „Wydarzenia” o godz. 15.50. W kwietniu 2014 roku oglądało je średnio 1,38 mln widzów, co oznacza jednak spadek w skali roku o 6,69 proc. Z kolei oglądalność nadawanej w Dwójce „Panoramy kraj” o godz. 15.45 zmniejszyła się o 29,15 proc. do 297 tys. oglądających.

Emitowany w TVP Info program „Dziś wieczorem” w kwietniu br. śledziło średnio 467 tys. widzów (jego udział w rynku telewizyjnym to 3,02 proc.). Magazyn ten był liderem wśród programów publicystycznych nadawanych w kanałach newsowych po głównych dziennikach.

Drugie miejsce zajął pokazywany po „Faktach” w TVN nowy magazyn „Fakty po Faktach”. Jego średnia widownia w ostatnim miesiącu nadawania wyniosła 369 tys. osób (2,72 proc. udziału), po spadku w skali roku o 17,99 proc.

Natomiast pokazywany przez Polsat News „Gość Wydarzeń” zanotował wzrost oglądalności wynoszący 10,90 proc., a jego średnia widownia ukształtowała się na poziomie 147 tys. osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wolt z nową dyrektorką marketingu. Przeszła z Booksy

Wolt z nową dyrektorką marketingu. Przeszła z Booksy

Biednie w "Gazecie Wyborczej"? Szefowa "Solidarności": dziennikarze dorabiają w McDonaldzie i na Uberze

Biednie w "Gazecie Wyborczej"? Szefowa "Solidarności": dziennikarze dorabiają w McDonaldzie i na Uberze

Meta wygrywa ważny proces. Nie musi sprzedawać WhatsAppa i Instagrama

Meta wygrywa ważny proces. Nie musi sprzedawać WhatsAppa i Instagrama

Polskie Radio Dzieciom świętuje Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Polskie Radio Dzieciom świętuje Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Black Friday – co warto kupić do swojej szafy?
Materiał reklamowy

Black Friday – co warto kupić do swojej szafy?

Dezinformacja w sieci: nowe przepisy kontrolujące płatności kartą

Dezinformacja w sieci: nowe przepisy kontrolujące płatności kartą