„Wróżka” i „Gwiazdy mówią” znów na plusie

Wydawnictwo Te-Jot, do którego należą czasopisma „Wróżka”, „Gwiazdy mówią”, „Weranda” i „Weranda Country”, w 2023 roku nieznacznie zwiększyła przychody, a przy spadku kosztów o prawie 10 proc. jego rentowność netto poprawiła się o ponad 1,2 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
„Wróżka” i „Gwiazdy mówią” znów na plusie

W 2023 roku przychody Wydawnictwa Te-Jot wyniosły 12,18 mln zł, o 1,8 proc. więcej niż przed rokiem. Firma wydaje magazyny „Wróżka”, „Gwiazdy mówią”, „Weranda” i „Weranda Country”, dodatki do nich oraz dotyczące ich tematyki serwisy internetowe.

W sprawozdaniu spółka zaznaczyła, że na jej wyniki w 2023 roku „duży wpływ miał wzrost zysków z internetu oraz strategia ograniczania kosztów”. W obszarze operacyjnym zmniejszyła wydatki o 9,4 proc. do 11,16 mln zł. To głównie efekt spadku wydatków na usługi obce z 9,52 do 8,65 mln zł oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów z 514,8 do 235,5 tys. zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały minimalnie - z 1,766 do 1,764 mln zł, a te na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 179,9 do 169,6 tys. zł.

Wydawnictwo Te-Jot znów płaci dywidendę

Na poziomie sprzedażowym brutto rentowność wydawnictwa poszła w górę z 363 tys. zł straty do 1,02 mln zł zysku, na operacyjnym - z 362,2 tys. zł straty do 1,01 mln zł zysku, a w ujęciu netto - z 389,5 tys. zł straty do 857,7 tys. zł zysku. Z zeszłorocznego zysku 143,4 tys. zł przeznaczono na pokrycie straty z 2022 roku, zaś 714,3 tys. na dywidendę.

Wydawnictwo Te-Jot wróciło do zysku po rocznej przerwie. W 2021 roku przy 11,5 mln zł przychodów zarobiło na czysto 246,1 tys. zł, a rok wcześniej wypracowało (w ujęciu przekształconym) 10,7 mln zł wpływów i 47,4 tys. zł zysku netto.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie