Wyłączenie Adblocka w Chrome to usterka techniczna, a nie nowa strategia Google

W internecie pojawiły się informacje o tym, że koncern Google zaczął blokować w przeglądarce Chrome działanie programu Adblock Plus, a użytkownicy korzystający z tego dodatku muszą oglądać reklamy w serwisie YouTube. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl w grę wchodzi jednak usterka techniczna, a nie zamierzone działanie Google.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Wyłączenie Adblocka w Chrome to usterka techniczna, a nie nowa strategia Google

Informacje o tym, że Adblock Plus zainstalowany w przeglądarce Chrome przestał blokować reklamy w serwisie YouTube pojawiły się na Twitterze. We wpisach użytkownicy sugerowali, że chodzi o zamierzone działania koncernu Google, który zmierza do neutralizacji Adblocka w swojej przeglądarce i w ten sposób chce załatwić kontrowersyjny problem blokowania przez internautów reklam pojawiających się w sieci.

Kolejne doniesienia informowały o tym, że kwestia dotyczy nie tylko najpopularniejszego wśród blockerów Adblocka Plus, lecz także innych wtyczek służących do wyłączania reklam w sieci. Pojawiły się także porady dotyczącego tego, jak ponownie doprowadzić do poprawnego funkcjonowania blockerów. Jedno z rozwiązań ma polegać na odinstalowaniu w Chrome aplikacji YouTube.

Wirtualnemedia.pl poprosiły o komentarz Google pytając, czy rzeczywiście koncern podjął działania zmierzające do trwałego zneutralizowania programów blokujących reklamy w przeglądarce Chrome. Google nie zdecydował się na przekazanie swojego oficjalnego stanowiska. Jednak z nieoficjalnych informacji dowiedzieliśmy się, że w grę nie wchodzi nowa strategia dotycząca blockerów, ale trudności techniczne związane prawdopodobnie z obsługą niektórych wtyczek. Google obiecał, że rozwiąże problem tak szybko, jak to tylko będzie możliwe.

Doniesienia z Google potwierdza też Ben Williams, projektant Adblocka Plus. - Problem z brakiem możliwości zablokowania reklam na YouTubie wynika z wewnętrznego błędu w przeglądarce Chrome - podkreśla Williams w internetowym komunikacie. - Z naszych informacji wynika też, że skutki awarii odczuwa jedynie część użytkowników naszego programu. Prawdopodobnie usterka zostanie szybko usunięta przez specjalistów z Google - przewiduje twórca Adblocka Plus.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-i-marketingowcy-na-adblocka-nie-mozna-sie-obrazac-chociaz-to-rosnacy-problem ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"