Klub Producentów Reklamowych aktualizuje zasady bezpieczeństwa pracy na planach reklam

Klub Producentów Reklamowych SAR zaktualizował wytyczne do bezpiecznej pracy na planie w czasie Covid-19.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Klub Producentów Reklamowych przygotował zaktualizowany zbiór informacji dotyczący produkcji w trzeciej fazie pandemii COVID-19 (tzw. druga fala).

Pierwsza aktualizacja dotyczy ubezpieczeń. We wszystkich dostępnych na rynku polisach niezmiennie znajdują się wyłączenia dotyczące wszelkich szkód będących konsekwencją pandemii. Jakiekolwiek opóźnienia i komplikacje w pracach produkcyjnych, w tym: niepojawienie się zatrudnionych osób, zachorowania członków ekip, konsekwencje zmian administracyjnych i inne zostaną włączone do tej kategorii, jeśli tylko miały choćby pośredni związek z pandemią. Oznacza to, że z tego tytułu nie będzie przysługiwało żadne odszkodowanie.

KPR informuje, że wszystkie ryzyka działalności produkcyjnej nie związane z pandemią podlegają ochronie ubezpieczeniowej bez zmian, jednak obszar wyłączeń z ubezpieczenia jest dzisiaj szeroki. W związku z następującym po kilku miesiącach względnego spokoju wzrostem zachorowań rekomendujemy przypominanie zamawiającym o ograniczeniach dot. możliwości ubezpieczania produkcji.

Klub Producentów Reklamowych rekomenduje, aby o występującym ryzyku informować zarówno zamawiających jak i współpracujących przy produkcji twórców i podwykonawców, wspólnie z zamawiającymi i współpracownikami jednoznacznie określać zakresy odpowiedzialności mając na względzie, że realizujący zlecenie producent nie może ponosić odpowiedzialności za wystąpienie wskazanych wyżej okoliczności.

Zaleca się wprowadzanie do umów zawieranych ze zlecającymi produkcje stosownych zapisów potwierdzających świadomość ryzyka i określających zakres odpowiedzialności producenta i zamawiającego. Na życzenie udostępniamy producentom przykłady możliwych do zastosowania klauzul umownych.

KPR zaleca wprowadzenie do umów z twórcami, członkami ekip filmowych i podwykonawcami stosownych zapisów potwierdzających świadomość ryzyka zarażenia na planie (umowy cywilno-prawne firma-firma, umowy o dzieło, umowy zlecenia).

Klub Producentów Reklamowych zapewnia o wsparciu merytorycznym dla producentów filmów reklamowych.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"