Zmiany kadrowe w Facebooku, Chris Cox zamiast Davida Marcusa szefem wszystkich platform

Facebook dokonał największych roszad w kierownictwie od czasu powstania firmy. Chris Cox zastąpił Davida Marcusa jako szef platform Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Nowy dział obejmujący produkty tworzone przez firmę będzie nadzorował Mike Schroepfer, obecny dyrektor technologiczny Facebooka.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Zmiany kadrowe w Facebooku, Chris Cox zamiast Davida Marcusa szefem wszystkich platform

Najważniejszą zmianą przeprowadzoną w ścisłym kierownictwie Facebooka jest odsunięcie Davida Marcusa od kierowania najważniejszymi dla firmy serwisami i aplikacjami. Zamiast niego dalszym rozwojem Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera pokieruje Chris Cox, który wcześniej zarządzał jedynie mobilną aplikacją Facebooka.

David Marcus będzie kierować zespołem opracowującym rozwiązania z segmentu blockchain, który znajdzie się w składzie połączonych departamentów inżynierii i produktu.

Facebook utworzył także dział Nowe platformy i infrastruktura, który trafił pod kontrolę Mike’a Schroepfera pozostającego wiceprezesem ds. technologicznych koncernu.

Nowym szefem komunikatora WhatsApp (po odejściu Jana Kouma) został Chris Daniels. Adam Mosseri, odpowiedzialny wcześniej za rozwój Newsfeedu na Facebooku otrzymał stanowisko dyrektora Instagrama (szefem serwisu pozostaje Kevin Systrom). Z kolei Stan Chudnovsky pokieruje komunikatorem Messenger, a Will Cathcart – mobilną aplikacją Facebooka.

Bez żadnych zmian na dotychczasowym stanowisku dyrektor operacyjnej Facebooka pozostaje Sheryl Sandberg. Według dziennika „The Wall Street Journal” obecne roszady w kierownictwie Facebooka są związane z aferą Cambridge Analytica, która wywołała najpoważniejszy kryzys wizerunkowy wokół serwisu. Zdaniem „WSJ” zmiany mają skupić wokół Marka Zuckerberga jego najbardziej zaufanych ludzi, którzy pomogą założycielowi Facebooka w wypracowaniu nowej strategii rynkowej koncernu.

W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?