Żywiec liczy na wzrost wyników w 2007 roku

Grupa Żywiec liczy na dalszą poprawę wyników, chce ograniczać koszty.

isb-kk
isb-kk
Udostępnij artykuł:

Grupa Żywiec liczy na dalszy wzrost wyników, nie tylko w 2007 roku, ale również w długim terminie. Jednocześnie spółka planuje wprowadzić kilka projektów, które łącznie zredukują koszty stałe spółki o 80 mln zł rocznie do końca 2008 roku.

"Nie chcemy dawać konkretnych prognoz, ale mając na względzie nasze dotychczasowe osiągnięcia, a także plany, które zamierzamy wdrożyć w najbliższym czasie, spodziewamy się dalszego wzrostu wyniku finansowego nie tylko w 2007 r. ale również w dłuższym terminie" - powiedział prezes firmy Hans van Zon podczas środowej konferencji prasowej.

Prezes poinformował, że wśród planów spółki na 2007 roku jest m.in. budowa centrum finansowo-księgowego w Bielsku-Białej, a także wzmocnienie i rozbudowa sieci dystrybucyjnej.

"Stworzenie centrum finansowego jeszcze bardziej zwiększy naszą wydajność w obrębie grupy przy jednoczesnej redukcji kosztów o kilka milionów rocznie" - powiedział van Zon.

"Łącznie do końca 2008 roku chcemy ograniczyć koszty stałe o 80 mln zł rocznie" - dodał.

Ponadto, poinformował prezes, Grupa Żywiec na ten rok planuje odświeżenie wizerunku marki Tatra.

"Już w 2006 roku sprzedaż tej marki wzrosła o 6%, a sądzimy, że tkwi w niej jeszcze większy potencjał" - powiedział van Zon.

W kwestii browaru Kujawiak, spółka nie planuje zrezygnować z marki, ale chce sprzedać browar.

"Już jesteśmy na etapie wyprzedaży części aktywów browaru. Są to wszelakie urządzenia i maszyny. Co do browaru - chcemy sprzedać go inwestorowi, który rozpocznie tam nową działalność" - poinformował prezes.

W 2006 roku wśród marek z portfela Grupy Żywiec, największy wzrost sprzedaży odnotowała Warka - o 25,5%. Na drugim miejscu uplasowało się Królewskie z 22,5% wzrostu. Później kolejno - Heineken (+15%) i Żywiec (+8,5%).

W 2005 roku udział w rynku Grupy Żywiec wynosił 33%, natomiast rok później - 33,5%.

"W 2006 roku po raz pierwszy przekroczyliśmy próg sprzedaży na poziomie 11 mln hektolitrów" - powiedział van Zon.

Prezes powiedział, że w przypadku polskiego rynku piwa, oczekiwany jest dalszy jego wzrost, a składa się na to kilka czynników.

"Przede wszystkim boom gospodarczy, ale także dobra pogoda dla rynku piwa i efektywne działania marketingowe" - ocenia van Zon.

Grupa Żywiec miała po audycie 330,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2006 roku wobec 332,98 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 3163,88 mln zł wobec 2844,89 mln zł rok wcześniej.

isb-kk
Autor artykułu:
isb-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem