Odchodzi szef giganta marketingowego. Po trzech dekadach pracy

Mark Read, CEO holdingu reklamowego WPP, do którego należą m.in. takie agencje jak WPP Media (Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom), Ogilvy, Grey, VML ustąpi z zajmowanego stanowiska z końcem tego roku. W firmie pracował 30 lat.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Odchodzi szef giganta marketingowego. Po trzech dekadach pracy
fot. WPP

W wydanym właśnie oświadczeniu WPP poinformowało, że po 30 latach pracy w firmie, z czego ostatnie siedem na stanowisku dyrektora generalnego, Mark Read ustąpi z zajmowanego stanowiska i z zarządu firmy 31 grudnia. Napisano w nim, że Read "zdecydował, że nadszedł czas, aby przekazał władzę nowemu liderowi". 

– W imieniu zarządu chciałbym podziękować Markowi za jego wkład nie tylko jako dyrektora generalnego, ale przez ponad 30 lat przewodzenia i służby dla firmy. W tym czasie Mark odegrał kluczową rolę w przekształceniu firmy w światowego lidera w dziedzinie nowoczesnych usług marketingowych, z głębokimi możliwościami w zakresie sztucznej inteligencji, danych i technologii, globalną obecnością i niezrównanym talentem kreatywnym, co dobrze przygotowuje WPP do długoterminowego sukcesu – powiedział Philip Jansen, przewodniczący WPP. 

– WPP to niesamowita firma z ponad 100 000 utalentowanych i kreatywnych osób, wspaniałymi klientami i partnerami oraz niezrównaną obecnością na całym świecie. To był ogromny zaszczyt pełnić funkcję jej dyrektora generalnego przez ostatnie siedem lat. Kiedy objąłem tę rolę, naszą misją było zbudowanie prostszego i silniejszego biznesu oraz wprowadzenie struktury i nowa energia za naszą kreatywnością i wydajnością, napędzana przez wiodącą na świecie technologię. Jestem dumny, że nasze zespoły w całej firmie dostarczyły to wyjątkowo dobrze. Nasi klienci oceniają nas dziś wyżej niż kiedykolwiek wcześniej, teraz współpracujemy z czterema z pięciu najcenniejszych firm na świecie, a nasze przychody z naszymi największymi klientami stale rosną – skomentował tę decyzję Mark Read.

– Po siedmiu latach na tym stanowisku i z fundamentami na rzecz dalszego sukcesu WPP uważam, że nadszedł właściwy czas, aby przekazać kierownictwo tej niesamowitej firmy. Jestem podekscytowany odkrywaniem kolejnego rozdziału w moim życiu i mogę tylko podziękować wszystkim wspaniałym ludziom, z którymi miałem szczęście pracować przez ostatnie 30 lat i którzy umożliwili nam ogromny postęp, jaki wspólnie osiągnęliśmy. Chciałbym również podziękować Philowi ​​i reszcie zarządu za ich stałe wsparcie dla mnie i szerszego zespołu kierowniczego, i nie mogę się doczekać, aby wesprzeć ich w przejściu na mojego następcę w nadchodzących miesiącach – dodał. 

Trudny czas

Mark Read został dyrektorem generalnym WPP we wrześniu 2018 r. po nagłym odejściu swojego poprzednika, Sir Martina Sorrella.

Czas, w którym kierował firmą, został zdominowany przez transformację biznesową, taką jak pojawienie się oferty sztucznej inteligencji, WPP Open, oraz konsolidacja i rebranding wielu znanych marek agencyjnych, ostatnio GroupM.

Jednak w ostatnich miesiącach Read musiał walczyć z nawałnicą brutalnych nagłówków o rozczarowujących przychodach firmy, niepokojach pracowniczych związanych z jego polityką powrotu do biur i utracie statusu czołowej spółki holdingowej na rzecz francuskiego rywala Publicis Groupe.

Mark Read nie ujawnił dalszych planów zawodowych. W WPP rozpoczęły się poszukiwania jego następcy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu