Pokolenie Z i reklamy z AI to złe połączenie

Aplikacje do tworzenia treści wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz komunikacja do pokolenia zetek to jedne z dwóch najbardziej gorących tematów. Przynajmniej wśród marketerów i osób zajmujących się reklamą. Jak pokazują badania IAB tych dwóch rzeczy jednak nie powinniśmy łączyć.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Pokolenie Z i reklamy z AI to złe połączenie
Foto: unsplash.com

Zacznijmy od tego, że to właśnie my, branżowcy najbardziej ekscytujemy się sztuczną inteligencją w reklamach. 80 procent przebadanych przez IAB marketerów ocenia pozytywnie reklamy stworzone przy wykorzystaniu IA. Podobnego zdania jest tylko 48 procent przebadanych zetek i millenialsów. To jednak spora rozbieżność. 

Marketerzy też częściej uważają tego typu kreacje za kreatywne, zabawne czy przyszłościowe. Na drugim biegunie mamy konsumentów, którzy uważają reklamy AI za mniej autentyczne i etyczne niż marketerzy.

Sztuczne i nieautentyczne reklamy od AI

Tak o reklamach stworzonych przez AI uważa co czwarty konsument z pokolenia Z. O połowę mniej millenialsów jest tego samego zadania. Zetki też w przeciwieństwie do swoich starszych kolegów i koleżanek uważają je za mniej innowacyjne. 

IAB zapytało też konsumentów czy wykorzystanie AI w reklamie wpływa na zaufanie do marki. 42 procent twierdzi, że nie ma to wpływu, dla 31 procent oznacza zwiększenie zaufania, a dla 27 procent jego utratę. Pokolenie Z jednak w 32 procentach wskazuję na utratę, w porównaniu do 23 procent wskazań u millenialsów.

grafika

Nie wciskajmy wszędzie reklam AI

Marketerzy najchętniej tego typu reklamy widzieliby w social media, display oraz telewizji (odpowiednio 84, 70 i 51 procent). Konsumenci ogólnie we wszystkich formach i miejscach reklamowych są mniej skłonni spotykać się z AI. Największa rozbieżność jest w przypadku formatów audio. 

grafika

Jak widać, fascynacja nowymi możliwościami technologicznymi nie zawsze idzie w parze z potrzebami konsumentów. Od lat jednym z głównych trendów w komunikacji jest autentyczność, która jest przeciwieństwem tworzenia treści z wykorzystaniem AI. Konsumenci chcą też słuchać i oglądać prawdziwych ludzi czy influencerów, a nie tych wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. 

Więc może „martwy internet” nie zawita do naszych domów i telefonów komórkowych tak szybko jak nam się wydaje?

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych