Branże najbardziej kojarzone przez konsumentów z pozytywnymi doświadczeniami to przede wszystkim nowe technologie oraz sieci komórkowe. Reprezentanci tych branż - marki Samsung, Play i Orange - zostały uznane przez respondentów za liderów pozytywnych doświadczeń konsumenckich.

Marki z wybranych branż, które mają najlepszy wizerunek pod względem brand experience wśród badanych:- nowe technologie/RTV/AGD: Samsung, Sony, Apple, LG, Bosch- sieci komórkowe: Play, Orange- producenci odzieży: Adidas, Nike- sieci sklepów: Biedronka, Lidl, Tesco, Rossmann- producenci artykułów spożywczych: Coca Cola, E.Wedel- motoryzacja: Mercedes, Audi, BMW, Volskswagen, Toyota- producenci kosmetyków: Nivea, Avon, Ziaja.
Badanie "Brand & Customer Experience" zostało zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia w dniach 1-16 lutego 2014 r. techniką CAWI na próbie N=810 dorosłych internautów. Próba została dobrana proporcjonalnie do populacji internautów pod kątem płci, wieku oraz wielkości miejscowości zamieszkania. W ramach badania respondenci wskazywali spontanicznie marki w kontekście kilku wartości budujących ich pozytywne doświadczenia z marką. Wśród wartości tych znalazły się m.in. jakość produktów i usług, profesjonalna obsługa, dbałość o klienta, wyprzedzanie oczekiwań klienta, dynamiczny rozwój oraz dobra opinia wśród znajomych. Respondenci mogli do każdej wartości przypisać dowolną liczbę marek, przy czym nie musiały to być marki, z których osobiście kiedykolwiek korzystali.











