Martyna Wojciechowska tłumaczy się ze współpracy z Żabką. To odpowiedź na burzę w sieci

"To nie jest reklama produktów, tylko wsparcie dla ważnego społecznie tematu" — podkreśla Martyna Wojciechowska. To reakcja na współpracy Fundacji Unaweza z siecią Żabka. Spoty fundacji wyświetlane są w sklepach na ekranach przy kasach.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Martyna Wojciechowska tłumaczy się ze współpracy z Żabką. To odpowiedź na burzę w sieci
Materiały prasowe

Kontrowersje dotyczą wspólnej inicjatywy Fundacji Unaweza Martyny Wojciechowskiej i sieci sklepów osiedlowych Żabka. Jak pisaliśmy, z okazji przypadającego 10 października Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, Żabka i Fundacja Unaweza połączyły siły, by wspólnie przypominać, jak ważna i potrzebna jest codzienna troska o zdrowie psychiczne.

W ramach wspólnej inicjatywy przez tydzień na ekranach Żabka Ads, umiejscowionych w sklepach sieci, można zobaczyć spot dotyczący kampanii Helppp. Promuje ona zasady Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego i projekt edukacyjny "Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym".

Temat "kontrowersyjnej" współpracy podniósł w swoich mediach społecznościowych aktywista Jan Śpiewak. Znany z krucjaty antyalkoholowej aktywista zarzucił, że Martyna Wojciechowska zaangażowała się w wybielanie wizerunku jednej z najbardziej agresywnych i nieetycznych korporacji na polskim rynku:

"Żabka często nazywa jest fabryką uzależnień, które szczególne spustoszenie sieje wśród młodzieży (...) Nie wolno zapomnieć, że Żabka niszczy polskie małe sklepy oraz same życie ajentów. Media wielokrotnie informowały o przypadkach samobójstw, depresji i wpędzaniu franczyzobiorców w koszmarne długi. Ajenci spędzają w sklepach często każdą wolną chwilę rajnuąc swoje życie rodzinne i zdrowie. (...) Apeluję do Wojciechowskiej o natychmiastowe wycofanie się z tego typu działań, przeprosiny i włączenie się w walkę o uregulowanie franczyzy i rynku alkoholi".

Wojciechowska postanowiła zareagować na komentarze w mediach społecznościowych, publikując oświadczenie, w którym odniosła się do współpracy z Żabką:

"Żabka udostępniła swoje ekrany, żebyśmy mogli promować treści edukacyjne i odsyłać do strony WWW.HELPPP.PL. Na takich samych zasadach, jak wcześniej innym fundacjom. Bez dodatkowego wsparcia finansowego. Wbrew temu, co piszą i mówią niektórzy, nie sprzedaliśmy się. Nie. To nie jest reklama Żabki. Widzimy jednak, że część osób odczytała to jako promowanie sieci sklepów i sprzedawanych tam produktów, w tym alkoholu i papierosów. Przepraszamy. Zapewniamy, że intencje były inne. Będziemy uważniej dobierać kanały komunikacji naszego projektu".

Szefowa Unawezy zaapelowała też o wprowadzenie zakazu nocnej sprzedaży alkoholu.

Dodajmy, że 10 października, w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, Wirtualna Polska i projekt Młode Głowy ruszyły z kampanią "Ostatni dzwonek. Twoja reakcja może uratować życie". Jest ona apelem do uczniów, rodziców i nauczycieli: nie odwracaj wzroku od przemocy rówieśniczej. Ambasadorami kampanii są m.in. Martyna Wojciechowska, Maciej Musiał, Patrycja Kazadi i Michał Sikorski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry