Martyna Wojciechowska tłumaczy się ze współpracy z Żabką. To odpowiedź na burzę w sieci

"To nie jest reklama produktów, tylko wsparcie dla ważnego społecznie tematu" — podkreśla Martyna Wojciechowska. To reakcja na współpracy Fundacji Unaweza z siecią Żabka. Spoty fundacji wyświetlane są w sklepach na ekranach przy kasach.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Martyna Wojciechowska tłumaczy się ze współpracy z Żabką. To odpowiedź na burzę w sieci
Materiały prasowe

Kontrowersje dotyczą wspólnej inicjatywy Fundacji Unaweza Martyny Wojciechowskiej i sieci sklepów osiedlowych Żabka. Jak pisaliśmy, z okazji przypadającego 10 października Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, Żabka i Fundacja Unaweza połączyły siły, by wspólnie przypominać, jak ważna i potrzebna jest codzienna troska o zdrowie psychiczne.

W ramach wspólnej inicjatywy przez tydzień na ekranach Żabka Ads, umiejscowionych w sklepach sieci, można zobaczyć spot dotyczący kampanii Helppp. Promuje ona zasady Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego i projekt edukacyjny "Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym".

Temat "kontrowersyjnej" współpracy podniósł w swoich mediach społecznościowych aktywista Jan Śpiewak. Znany z krucjaty antyalkoholowej aktywista zarzucił, że Martyna Wojciechowska zaangażowała się w wybielanie wizerunku jednej z najbardziej agresywnych i nieetycznych korporacji na polskim rynku:

"Żabka często nazywa jest fabryką uzależnień, które szczególne spustoszenie sieje wśród młodzieży (...) Nie wolno zapomnieć, że Żabka niszczy polskie małe sklepy oraz same życie ajentów. Media wielokrotnie informowały o przypadkach samobójstw, depresji i wpędzaniu franczyzobiorców w koszmarne długi. Ajenci spędzają w sklepach często każdą wolną chwilę rajnuąc swoje życie rodzinne i zdrowie. (...) Apeluję do Wojciechowskiej o natychmiastowe wycofanie się z tego typu działań, przeprosiny i włączenie się w walkę o uregulowanie franczyzy i rynku alkoholi".

Wojciechowska postanowiła zareagować na komentarze w mediach społecznościowych, publikując oświadczenie, w którym odniosła się do współpracy z Żabką:

"Żabka udostępniła swoje ekrany, żebyśmy mogli promować treści edukacyjne i odsyłać do strony WWW.HELPPP.PL. Na takich samych zasadach, jak wcześniej innym fundacjom. Bez dodatkowego wsparcia finansowego. Wbrew temu, co piszą i mówią niektórzy, nie sprzedaliśmy się. Nie. To nie jest reklama Żabki. Widzimy jednak, że część osób odczytała to jako promowanie sieci sklepów i sprzedawanych tam produktów, w tym alkoholu i papierosów. Przepraszamy. Zapewniamy, że intencje były inne. Będziemy uważniej dobierać kanały komunikacji naszego projektu".

Szefowa Unawezy zaapelowała też o wprowadzenie zakazu nocnej sprzedaży alkoholu.

Dodajmy, że 10 października, w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, Wirtualna Polska i projekt Młode Głowy ruszyły z kampanią "Ostatni dzwonek. Twoja reakcja może uratować życie". Jest ona apelem do uczniów, rodziców i nauczycieli: nie odwracaj wzroku od przemocy rówieśniczej. Ambasadorami kampanii są m.in. Martyna Wojciechowska, Maciej Musiał, Patrycja Kazadi i Michał Sikorski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu