MasterCard przygotuje indeks najlepszych mobilnych aplikacji zakupowych w Europie

Warszawa, 30 września 2014 r. – Podczas Światowego Kongresu Handlu  firma MasterCard ogłosiła uruchomienie unikatowego, ogólnoeuropejskiego indeksu Mobile Top App Index by MasterCard, uwzględniającego wszystkie publicznie dostępne mobilne aplikacje zakupowe w Europie. Indeks ten ma służyć identyfikowaniu najlepszych aplikacji zakupowych na różnych rynkach w Europie, a także  ustaleniu, w jaki sposób konsumenci wykorzystują technologie mobilne dokonując zakupów mobilnych. Najlepsze aplikacje zakupowe w Europie w 20 kategoriach zostaną ogłoszone na Światowym Kongresie Technologii Mobilnych w marcu 2015 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ponieważ wraz ze wzrostem popytu konsumentów ciągle pojawiają się innowacyjne rozwiązania, dokonywanie zakupów za pomocą urządzeń mobilnych jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. MasterCard jest firmą technologiczną łączącą ze sobą banki, handel i konsumentów. Nasz indeks najlepszych aplikacji mobilnych będzie wskazywał wyróżniające się rozwiązania w obszarze mobilnych aplikacji zakupowych z korzyścią dla europejskich konsumentów i sprzedawców - powiedział Javier Perez, Prezes  MasterCard Europe.

Indeks będzie oceniać wszystkie zakupowe aplikacje mobilne funkcjonujące w 36 krajach Europy. Oceną aplikacji zajmie się specjalny zespół ekspertów MasterCard, w ścisłej współpracy z dr Carstenem Sørensenem, profesorem w dziedzinie innowacji cyfrowych w London School of Economics and Political Science. Dr Carsten Sørensen stwierdził: „Różnorodność dostępnych aplikacji na smartfony fundamentalnie zmienia sposób myślenia o naszych codziennych zadaniach. Ścisły związek powstający między ludźmi a ich smartfonami jest z kolei źródłem popytu na innowacyjne aplikacje wysokiej jakości. Ponieważ zakupy są jedną z tych rzeczy, które robimy codziennie, indeks najlepszych aplikacji MasterCard może pomóc konsumentom w znalezieniu takiej aplikacji zakupowej jakiej potrzebują i będzie pełnić rolę katalizatora dla całej branży.”

Przed uruchomieniem indeksu najlepszych aplikacji mobilnych MasterCard została przeprowadzona ankieta[1], w której poproszono konsumentów o podzielenie się opiniami na temat wykorzystywania przez nich aplikacji do zakupów. Z badań wynika m.in.:

  • Ponad połowa europejskich użytkowników smartfonów ma już ściągnięte na swoje telefony aplikacje zakupowe, a 56% z posiadaczy aplikacji regularnie ich używa. 38% użytkowników smartfonów w Europie stwierdziło, że zamierza wykorzystywać aplikacje mobilne do zakupów w ciągu najbliższego roku.
  • Najpopularniejszymi aplikacjami zakupowymi są te, które umożliwiają doładowanie kont telefonów komórkowych oraz te, za pomocą których można kupić różnego rodzaju treści multimedialne. Popularne staje się również mobilne kupowanie ubrań i kosmetyków oraz biletów na imprezy rozrywkowe. Około 30% regularnych użytkowników aplikacji stwierdziło, że korzystało z tych funkcji.
  • Choć bezpieczeństwo pozostaje główną obawą użytkowników aplikacji mobilnych, badanie pokazało również, że jeśli konsumenci mają poczucie oszczędności i wygody - 60% z nich stwierdza, że chętnie częściej robiłoby zakupy przy użyciu aplikacji.

Chris Kangas, Dyrektor ds. Płatności Zbliżeniowych w MasterCard Europe, oświadczył: „Jesteśmy świadomi, że duża część konsumentów wykorzystuje już telefony komórkowe do zakupów. Są świetne aplikacje tworzone przez wiele sieci handlowych w Europie, jednak bardzo trudno zorientować się, które z nich są najlepsze, ponieważ funkcjonują na różnych rynkach i w różnych językach. Jestem przekonany, że do czasu ukończenia naszego indeksu w marcu 2015 roku będziemy mogli zidentyfikować najbardziej innowacyjne aplikacje zakupowe w Europie i podzielić się uzyskaną cenną wiedzą na temat rynku mobilnych aplikacji zakupowych.”

O MasterCard Top App Index

MasterCard Top App Index będzie identyfikował najlepsze aplikacje mobilne w 20 kategoriach w całej Europie

Proces oceny tych aplikacji przebiega następująco:

  1. Przegląd:  zespół ekspertów zaangażowany przez MasterCard będzie zbierał wszystkie dostępne mobilne aplikacje zakupowe w 36 krajach europejskich (Albania, Austria, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Izrael, Włochy, Łotwa, Litwa, Macedonia, Czarnogóra, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Wielka Brytania, Ukraina). Zespół będzie pobierał i testował wszystkie zebrane aplikacje za pomocą specjalnie skonstruowanego kwestionariusza. W efekcie zostanie wytypowanych 60 aplikacji (3 z każdej kategorii).
  2. Ocena: jury (2 przedstawiciele MasterCard i jeden ekspert - dr Carsten Sørensen, profesor w dziedzinie innowacji cyfrowych w London School of Economics and Political Science) dokona oceny wszystkich wytypowanych aplikacji w celu wybrania „najlepszej aplikacji w kategorii” we wszystkich 20 kategoriach oraz jednej „najlepszej aplikacji” (Top App) spośród wszystkich kategorii. W trakcie procesu oceny aplikacjom w poszczególnych kategoriach zostaną przypisane punkty od 1 do 100.  Wybór zostanie dokonany według 3 kryteriów:

  • aspekt techniczny aplikacji - jakość inteligentnych rozwiązań (różnorodność platformy, jakość programowania, wykorzystanie interfejsu programowania aplikacji (API), efektywność, stabilność itp.);
  • aspekt użyteczności/designu - udogodnienia cyfrowe dla klientów (łatwość użytkowania, wzorce, tok procesów, interfejs, detale graficzne, poziom artystyczny itp.):
  • aspekt biznesowy/funkcjonalny - wpływ innowacji w obszarze płatności (zróżnicowanie sposobów dokonywania zakupów, adekwatność, penetracja rynku, lokalizacja itp.).

Lista kategorii:

zakupy spożywcze; dostawa żywności; zakupy w sklepach specjalistycznych; bilety komunikacji publicznej (kolej, transport zbiorowy, komunikacja autobusowa itp.); bilety parkingowe; opłaty autostradowe; zakup biletów lotniczych; rezerwacje związane z podróżą (zakwaterowanie, wynajem samochodu); taksówki; zakup sprzętu elektronicznego; zakupy „modowe”; zakup kosmetyków; publikacje (książki, czasopisma itp.); zakup multimediów (CD i DVD, gry komputerowe itp.); usługi mobilne i telekomunikacyjne (zasilanie telefonu, opłata za Internet itp.); rozrywka (kino, teatr, festiwale, imprezy sportowe itp.); aukcje / ogłoszenia online; usługi osobiste; produkty do domu; produkty i usługi różne.

[1] Badanie: Smart Phone Shopping Apps – Pan-European Usage Survey 

Badanie zostało przeprowadzone przez Free Association Research Group na zlecenie MasterCard. Data badania: sierpień 2014. Kraje objęte badaniem: Czechy, Niemcy, Węgry, Włochy, Polska, Rosja, Hiszpania, Szwecja, Turcja i Wielka Brytania. Wielkość próby: ogółem 1050 osób. Grupa wiekowa: 18-55. 

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg