mBank prezentuje nową strategię. Chce być liderem zrównoważonej bankowości i ESG

mBank ogłosił strategię na lata 2021-2025 „Od ikony mobilności do ikony możliwości”.  W ciągu najbliższych lat mBank chce stać się liderem zrównoważonej bankowości i ESG, aktywnie finansować zielone inwestycje oraz upowszechniać cyfrową obsługę i sprzedaż. Kluczowe będą także cyberbezpieczeństwo, a w warstwie biznesowej - efektywność i ostrożne zarządzanie ryzykiem.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
mBank prezentuje nową strategię. Chce być liderem zrównoważonej bankowości i ESG
Cezary Stypułkowski, prezes mBanku

Nowa strategia Grupy mBanku „Od ikony mobilności do ikony możliwości” została opracowana na lata 2021-2025. Definiuje ambitne kierunki rozwoju, odpowiadając na to, jak zmienia się świat, klienci i sama organizacja. mBank zamierza pozostać cyfrowym liderem, być bezpieczny i wygodny dla klientów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/uokik-mbank-zwroci-klientom-oplaty-za-wypowiedzenie-umowy-o-kredyt-odnawialny ##

Istotną częścią tej strategii jest agenda ESG, obejmująca inicjatywy środowiskowe i społeczne oraz ład korporacyjny. To kompleksowe zagadnienie: biznesowe, regulacyjne, dotyczące relacji z klientami i partnerami biznesowymi, a także środowiska pracy i kultury organizacyjnej. mBank ma ambicję przewodzić w tym obszarze.

Nasza nowa strategia umocni pozycję mBanku wśród najlepszych instytucji finansowych w Polsce, a jednocześnie pomoże spółce osiągnąć lepszą wycenę i być atrakcyjnym dla inwestorów. mBank będzie dobrym miejscem pracy, otwartym na pracowników i ich potrzeby – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

mBank "partnerem klientów na całe życie"

W części detalicznej, bank chce być partnerem dla klientów na całe życie. Swoje wysiłki skoncentruje na precyzyjnym zrozumieniu ich potrzeb oraz zmieniających się preferencji, aby trafnie odzwierciedlać je w ofercie.

Udzielenie kredytu hipotecznego będzie odbywać się cyfrowo, dzięki czemu instytucja chce być w pierwszej trójce kredytodawców. Wkrótce uruchomi też własne towarzystwo funduszy inwestycyjnych, które odpowie na potrzeby bogacących się klientów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-mam-konto-apke-karte-i-ogarniam-oferta-dla-mlodych-ludzi ##

– Poszerzymy też ofertę dla młodych. Na nich skoncentrujemy działania akwizycyjne. Dzięki temu utrzymamy atrakcyjną strukturę wiekową klientów i pozyskamy milion nowych do końca 2025 roku – mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

Jako lider bankowości mobilnej chcemy, aby w ciągu kilku lat połowa sprzedaży i obsługi klienta odbywała się w kanale mobilnym. Aby to osiągnąć, wprowadzimy w naszej aplikacji nowe usługi, które ułatwią załatwianie spraw online – dodaje Kocik.

W najbliższych latach bank zaoferuje asystenta płatności, pomagającego zarządzać finansami, oraz udostępni miejsce do bezpiecznego przechowywania dokumentów klientów.

Bank będzie też wspierać ludzi przedsiębiorczych i małe firmy. Udostępni im panel do zarządzania biznesem, wspierający ich w codziennej działalności: od spraw administracyjnych, przez księgowość, aż po zagadnienia prawne.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-jak-otworzyc-konto-bez-wychodzenia-z-domu ##

mBank stawia na rozwój e-commerce i bankowość mobilną

mBank będzie zwiększać udział w obsłudze segmentu e-commerce. W praktyce oznacza to wsparcie internetowych sprzedawców, zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej (segment małych i średnich przedsiębiorstw).

Sprzedających i kupujących będzie obsługiwać m.in. dzięki znanym już narzędziom, bramce płatności mBanku – Paynow oraz mOkazjom, które zmienią się w platformę e-commerce.

Do 2025 roku 90 proc. klientów będzie podpisywać umowy elektronicznie.

Proces kredytowy dla klientów korporacyjnych zostanie gruntownie przebudowany, aby był bardziej przyjazny i przewidywalny. Dzięki temu lepiej odpowie na ich potrzeby biznesowe, a bankowi pozwoli efektywnie rosnąć i utrzymywać koszty ryzyka pod kontrolą.

Zapewnimy 10 mld złotych finansowania zielonym branżom, takim jak OZE, elektromobilność i recykling. Chcemy być liderem ekotransformacji – mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

Bank będzie skupiać się na klientach z perspektywicznych branż, a tych z tradycyjnych sektorów wspierać m.in. finansując ich zieloną transformację.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mbank-jak-zalozyc-rachunek-na-selfie-zasady-opinie ##

Zrównoważony rozwój i ESG

Agenda ESG zaczyna odgrywać coraz większą rolę w funkcjonowaniu instytucji finansowych.

– W perspektywie tej strategii może stać się jednym z najważniejszych kryteriów oceny banku przez inwestorów, pracowników i klientów, których transformację będziemy wspierać. Dlatego mamy ambicję, by mBank był liderem zrównoważonej bankowości – mówi Marek Lusztyn, wiceprezes mBanku ds. zarządzania ryzykiem.

Każdy wprowadzany do oferty produkt będzie oceniany pod kątem jego wpływu na środowisko i społeczeństwo. Czynniki ESG znajdą się też w kryteriach oceny pracy ponad 100 kluczowych menedżerów mBanku.

Do 2050 roku mBank stanie się w pełni neutralny klimatycznie, a do 2030 roku osiągnie neutralność klimatyczną w zakresie pierwszym i drugim.

Bank będzie też wymieniać flotę na pojazdy o niskiej emisyjności, zmniejszać ilość odpadów, wciąż eliminować papier z procesów oraz plastikowe karty.

Nadal zamierza też wspierać cele społeczne. Mowa o współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, programach edukacji matematycznej, finansowanych przez mFundację, a także wsparciu młodych artystów w projekcie „m jak malarstwo”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"