Mniej na reklamę samochodów

Spadają wydatki na reklamę samochodów osobowych w mediach.

matteo
matteo
Udostępnij artykuł:

Wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły w miesiącu wrześniu niewiele ponad 59 milionów złotych. Jak podaje Expert-Monitor to o 4 miliony złotych mniej niż przed rokiem.

Najwięcej kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadło gazetom, bo aż 20,5 mln zł, tuż obok uplasowały się stacje telewizyjne (20,1 mln zł) i radiowe (9,5 mln zł) oraz magazyny (9,2 mln zł). Wydatki na reklamę samochodów stanowiły we wrześniu 5,8% wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania - we wrześniu 2004 roku udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 6,6%.

Porównując obecne dane z danymi sprzed 12 miesięcy można zauważyć, że wydatki na reklamę samochodów skurczyły się o 6,9%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 17 787 razy, co stanowi wzrost o 44,4%. W rozbiciu na poszczególne media, wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowały wyłącznie stacje radiowe o 52,1%, przy jednoczesnym wzroście liczby emisji do 9 525 razy, oraz gazety, gdzie nastąpił wzrost o 13%, przy jednoczesnym spadku liczby emisji reklam samochodowych do 1 617 razy.

matteo
Autor artykułu:
matteo
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji