Mobile musi jeszcze poczekać

Opublikowane podczas styczniowych targów International CES 2014* badanie przeprowadzone przez Mindreader wykazało, że schyłek ery tradycyjnych komputerów nie nastąpi wcale tak szybko jak zapowiadano.Z szóstej edycji badania dokonanego na grupie 42 tysięcy ankietowanych w 42 krajach wynika, że mimo dominującego trendu, jakim jest korzystanie ze smartfonów i tabletów, badani nadal chętniej używają laptopów i komputerów stacjonarnych niż urządzeń mobilnych.Analiza dokonana przez Mindreader dla Domu Mediowego Mindshare wykazała, że z laptopa lub komputera stacjonarnego regularnie korzysta aż 90 proc. ankietowanych, podczas gdy już tylko 56 proc. to użytkownicy smartfonów, a 33 proc. – tabletów. Czynnikiem determinującym rodzaj urządzenia z którego korzystamy okazuje się być miejsce, w którym aktualnie znajduje się użytkownik, a nie technologia czy urządzenie, którymi na co dzień dysponuje. Wciąż chętniej korzystamy z Internetu w domu, używając do tego celu głównie laptopa lub komputera stacjonarnego. Korzystanie z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych, jak się okazuje, wynika bardziej z konieczności, niż z indywidualnych preferencji użytkownika. Kiedy korzystamy z urządzeń mobilnych, a kiedy ze stacjonarnych?Zakupy, korzystanie z usług bankowości internetowej, studiowanie map i planowanie trasy podróży, publikowanie komentarzy, wyszukiwanie produktów, przeglądanie wiadomości, oglądanie filmów to czynności, które wykonujemy w przeważającej mierze w domu za pośrednictwem urządzeń stacjonarnych. Wśród najczęstszych aktywności dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych należy z kolei korzystanie z portali społecznościowych, przesyłanie zdjęć na strony umożliwiające ich ponowne udostępnianie oraz wyszukiwanie wskazówek dojazdu.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dla branży opublikowane przez Mindshare wyniki stanowią dość istotne ostrzeżenie przed bezrefleksyjnym przyznawaniem pierwszeństwa narzędziom skierowanym na użytkowników urządzeń mobilnych- komentuje Dominika Strupiechowska, Junior PR Specialist GRUPA 356NET. Mimo iż rynek w coraz większym stopniu opanowują smartfony i tablety, większość osób nadal korzysta z Internetu, sięgając po tradycyjne technologie, które jak widać- nie szybko zostaną wyparte z użytku codziennego. Oznacza to, że reklamodawcy zamiast koncentrować się na urządzeniach umożliwiających odbiór treści, powinni przywiązywać większą uwagę do samego kontentu kierowanego do docelowych grup odbiorców.

* International CES jest wydarzeniem przyciągającym każdego roku wszystkich czołowych przedstawicieli biznesu związanego z rozwojem nowych technologii adresowanych do konsumentów. To największe tego rodzaju na świecie wydarzenie służy jako swego rodzaju poligon dla innowatorów i twórców przełomowych technologii od ponad 40 lat.

GRUPA 365 NET

to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

NR1WINTERNECIE.pl

 to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa