MullenLowe Warsaw zmniejszyła w ub.r. stratę z 4,15 mln zł do 976,2 tys. zł, zysk MullenLowe MediaHub spadł do 2,54 mln zł A

Agencja reklamowa MullenLowe Warsaw zwiększyła w ub.r. przychody ze sprzedaży o 29 proc., do 10,46 mln zł. Mimo to kolejny rok zanotowała stratę - w wysokości 976,2 tys. zł. Dom mediowy MullenLowe MediaHub zarobił w 2017 roku na swoich usługach tylko 6 proc. więcej niż rok wcześniej – 143,28 mln zł. Zysk spółki spadł o 8,2 proc., do 2,54 mln zł.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
MullenLowe Warsaw zmniejszyła w ub.r. stratę z 4,15 mln zł do 976,2 tys. zł, zysk MullenLowe MediaHub spadł do 2,54 mln zł  A
fot. Shutterstock.com

Przychody agencji reklamowej MullenLowe Warsaw wyniosły na koniec ub.r. 10,46 mln zł i były wyższe w stosunku do roku 2016 o 29 proc. Na usługach realizowanych w Polsce agencja zarobiła blisko 10 mln zł, pozostałą kwotę pozyskała na usługach zagranicznych.

Koszty spółki wzrosły w tym okresie o 25 proc., do 5,17 mln zł, a zyskowność brutto ze sprzedaży była większa względem 2016 roku o 33 proc. i wyniosła 5,29 mln zł. Firmie udało się zredukować w skali roku koszty ogólnego zarządu o 5 proc., do 6,31 mln zł.Mimo wyższych przychodów i mniejszych kosztów agencji nie udało się na koniec 2017 roku wypracować zysku. Podobnie jak w 2016 roku, rok zamknęła stratą, którą jednak udało się znacząco zmniejszyć. Zmalała z 4,15 mln zł do 976,2 tys. zł.

Liczba osób zatrudnionych w agencji wzrosła z 29 w 2016 do 32 w ub.r.

grafika

Wynagrodzenie, jakie wypłacono zarządowi było na tym samym poziomie, co rok wcześniej i wyniosło łącznie 168 tys. zł. Prezesem spółki jest Jeremy James Hine, a członkami zarządu – Simon Topping i Robert Winiarski.

W złożonym za 2017 rok sprawozdaniu zarząd firmy podał, że większość przychodów MullenLowe Warsaw pochodzi od jednego kontrahenta, ale władze spółki nie widzą ryzyka jego utraty.

W ocenie zarządu sytuacja finansowa agencji jest stabilna, a w br, powinna ulec poprawie, ponieważ zakończono proces restrukturyzacji i rozpoczęto szereg procesów, które mają zoptymalizować koszty oraz pomóc w pozyskaniu nowych klientów. W tym roku MullenLowe Warsaw będzie koncentrować się na rozwoju organicznym oraz generowaniu stabilnego poziomu przychodów w oparciu o zdobywanie nowych klientów oraz współpracę z już istniejącymi.

28 grudnia br. agencja MullenLowe Warsaw zaciągnęła 3 mln zł pożyczki od siostrzanej agencji, domu mediowego MullenLowe MediaHub. Umowa została zawarta na czas nieograniczony, a oprocentowanie pożyczki wynosi 5 proc.

Dom mediowy MullenLowe MediaHub miał w 2017 roku wpływy w wysokości 159,04 mln zł. Były wyższe wobec roku 2016 o 6 proc. Sprzedaż usług na rynku polskim dało spółce przychody w wysokości 158,18 mln zł,a tych za granicą – 855,4 tys. zł.

grafika

Koszty działalności wzrosły w skali roku o 6,1 proc., do 155,33 mln zł. Większość z nich – bo 147,28 mln zł – stanowiły wydatki na usługi obce. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła w ub.r. 6,25 mln zł wobec 6,09 mln zł rok wcześniej. Zatrudnienie w spółce zmniejszyło się o 1 osobę, do 50 pracowników. W ub.r., podobnie jak rok wcześniej zarządowi agencji (są w nim te same osoby, co w zarządzie MullenLowe Warsaw) nie wypłacono wynagrodzeń.

grafika

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł na koniec 2017 roku 15,76 mln zł (wobec 16,17 mln zł rok wcześniej), a zysk z działalności operacyjnej – 3,33 mln zł (wobec 3,74 mln zł rok wcześniej).

Zysk brutto spadł z 3,43 mln zł w 2016 roku do 3,14 mln zł w ub.r., a zysk netto – z 2,77 mln zł w 2016 roku do 2,54 mln zł w 2017 roku.

MullenLowe Warsaw i MullenLowe MediaHub należą do Lowe Group Poland. Oprócz nich do grupy należy również agencja MullenLowe Open.

Ta spółka ma ten sam zarząd co dwie siostrzane agencje. Rok 2017 zamknęła przychodami w wysokości 3,75 mln zł (spadek o 3 proc.). Koszty jej działalności spadły o 2 proc., do 2,97 mln zł. Z kolei koszty ogólnego zarządu udało się zredukować o 20 proc., do 607 tys. zł.  Zysk brutto ze sprzedaży zmalał wobec 2016 roku o 6 proc., do 777 tys. zł.  Spółka zanotowała wzrost zysku neto – z 104,5 tys. zł w 2016 roku do 177,9 tys. zł w ub.r.

grafika

Zatrudnienie w firmie nie zmieniło się – pracują w niej 4 osoby. Spadły jednak rok do roku wydatki na wypłatę wynagrodzeń -  518,1 tys. zł w 2016 roku do 412.3 tys. zł w ub.r.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online