Muzyczna terapia zamiast reklam w radiu

Muzyka jest często używana jako sposób na zmniejszenie stresu, wspomaga trawienie czy też poprawia nawyki sypiania.

MediaPost Publications - km
MediaPost Publications - km
Udostępnij artykuł:

Weźmy godzinę programu radiowego, wytnijmy reklamy i zostanie nam 45 minut samej muzyki. Ale inaczej jest w Pólnocnej Karolinie, gdzie firma Kaiser Permanente (KP), jeden z największych ubezpieczycieli na Zachodnim Wybrzeżu, robi coś więcej niż tylko kupuje reklamy w lokalnym radiu.

Firma kupuje godzinę czasu reklamowego w radiu z przeznaczeniem na odprężenie i medytację. Nie jest jednak w tym czasie zaprezentowana ani jedna reklama. Słuchacze otrzymują 60 minut radia bez reklam, jedynie przed i po bloku programowym puszczane są 60-sekundowe spoty KP.

„Naszym celem jest pomóc słuchaczom w zrelaksowaniu się. Jednocześnie tworzymy pozytywny stosunek do marki Kaiser Permanente” – powiedziała Valerie Constable, dyrektor ds. mediów w KP.

Firma wykupiła godzinę czasu reklamowego podczas niedzielnego programu „Acoustic Sunrise” w stacji KFOG i godzinę w czasie programu „Chill” w radiu KLLC, również w niedziele. Dwa różne 60-sekundowe spoty stworzone zostały oddzielnie do każdego bloku programowego. „Muzyka oczyszcza. Odświeża, łagodzi i inspiruje” – słyszymy w jednej z reklam. „Słowa piosenki mogą zmniejszyć ciśnienie krwi. Zestaw utworów akustycznych może złagodzić nasz niepokój.” Z kolei w drugim spocie słyszymy: „W końcu twoje ciało jest twoim instrumentem. Zagraj na nim. Nie przejmuj się tym, że trochę fałszuje. Gdy chodzi o muzykę z serca, jesteśmy najlepszymi dyrygentami na świecie.”

Czy jest lepszy sposób na wyłączenie się i zapomnienie przez godzinę o swoich problemach niż posłuchanie przez godzinę nieprzerywanej, łagodzącej muzyki? „Uważamy, że naprawdę chodzi w tym o to, że całość jest lepsza od sumy poszczególnych części i że zyskujemy więcej przez pozytywne skojarzenie z tym programem, niż gdybyśmy po prostu prezentowali zwykłe reklamy” – mówi Constable. „Kaiser Permanente opowiada się za pełnym zdrowiem, a nasza godzina bez reklamy pomaga słuchaczom doświadczyć tego zaangażowania prosto ze źródła.”

I kto powiedział że radio to martwe medium?

MediaPost Publications - km
Autor artykułu:
MediaPost Publications - km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online