Najlepsze kampanie na polskim TikToku

W Polsce TikTok staje się coraz popularniejszą aplikacją  społecznościową. W ślad za tym trendem starają się iść marki, wchodząc na platformę z własnymi aktywacjami marketingowymi. Z jakim skutkiem? O tym rozmawiamy z ekspertami.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Według danych Gemius PBI, w sierpniu br. przeglądarkowa wersja TikToka miała w Polsce 1,42 mln odwiedzających i 12,31 mln odsłon. Na tej platformie użytkownicy spędzają też coraz więcej czasu - według jednoźródłowego badania Nielsena TikTok jest jedną z trzech najpopularniejszych aplikacji, w której Polacy konsumują treści wideo. Skumulowany zasięg aplikacji na urządzeniach mobilnych wyniósł we wrześniu 16 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-kim-sa-uzytkownicy-platformy-potencjal-komercyjny-badanie ##

Najlepsze kampanie na TikToku

Poprosiliśmy ekspertów zajmujących się marketingiem internetowym o wskazanie najciekawszych aktywacji marek na tej platformie.

W ocenie Huberta Świtalskiego, country managera na Polskę w agencji Meetrics, na szczególną uwagę, zwłaszcza w tym trudnym pandemicznym okresie, zasługuje aktywność na TikToku Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

- Relacje z finału WOŚP z pewnością były warte obejrzenia i śledziły je tysiące użytkowników TikToka. Każdy filmik to masa pozytywnej energii. Chociaż ja osobiście jestem fanem prezentacji sprzętu przez Jurka Owsiaka w Centrum Zdrowia Dziecka. W kilka sekund można zobaczyć z jak doprawdy kosmiczną technologią WOŚP wchodzi tam gdzie jest ona potrzebna - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Świtalski.

@wosp Czas na zakupy w Siemashopie! Masz już finałowy gadżet? ❤️##wosp2020 ##siemashop ♬ Hey Ya! - OutKast

 

@wosp ❤️ Jurek Owsiak w Centrum Zdrowia Dziecka ##wosp ##poland ##fun ##fyp ♬ Lottery - K CAMP

W ocenie eksperta inną polską wyróżniającą się na TikToku marką jest Ziaja. -  Jej produkcje są dobrze przygotowane i kreatywne. W pamięci zapadł mi film z prezentacją kosmetyków pod nutę z Przyjaciół czy też Macarenę. Może nie zbierają one tysięcy like’ów, ale ode mnie duży plus na konsekwencję w działaniu - uważa Hubert Świtalski.

@ziajapolska Niech się dzieje, niech się trzęsie :) Znacie nasze galaretki o super smakowitych zapachach? ##ziaja ##ziajapolska ##pielęgnacyjneprzysmaki ##marshmallow ♬ Macarena - Los Del Rio

 

@ziajapolska Znacie nasze niedziele handlowe? Koniecznie zobaczcie na stronie ziaja.com co DZISIAJ przeceniliśmy :) Mała podpowiedź na filmie 😉##ziaja ♬ Friends (I'll Be There for You) [Main Theme] - Favorite Movie Songs

-Jeśli mowa o kampaniach to warto wspomnieć o kampanii Polskiego Czerwonego Krzyża – Polska Czysta Komórka. Jest to działanie społeczne, które koncentruje się na konieczności odkażania telefonu i przypomina, że bakterie i wirusy zostają na naszych smartfonach. Bardzo ciekawa kampania z całkiem niezłymi wynikami - ocenia Hubert Świtalski.

@ciapur Kochani bardzo ważna jest dezynfekcja telefonów, bo tam również są bakterie🥰 Nagrajcie też wideo jak czyścicie komórkę do ##polskaczystakomórka ♬ dźwięk oryginalny - Mans🐲Vechess

Zdaniem Angeliki Wawrzyniak, social media executive z agencji Kamikaze, na uwagę zasługuje  debiut tiktokowy sieci sklepów Lidl, która we współpracy z polskimi influencerami zorganizowała #TaniaSobotaChallenge, czy też marki Grześki, która przygotowała ciekawą kampanię #świećprzykładem, której celem było budowanie świadomości nastolatków w kwestii dobrej widoczności na drodze.

@martirenti Chodzicie do LIDLa? Polubie filmy osób, które nagrają pod ten dźwięk 🤗 ##TaniaSobotaChallenge ♬ LIDL Tania Sobota Challenge - SANDRA MALISZEWSKA

W ocenie ekspertki, innym przykładem udanej kampanii na polskim TikToku jest akcja marki Maybelline Polska, która z okazji Międzynarodowego Dnia Szminki przygotowała polską wersję wyzwania #MatteInkChallenge – mogliśmy ją obserwować pod oficjalnym hashtagiem akcji #MatteInkSong. Akcję promowały influencerki Ola Nowak i Anna Jaroszewska.

- Mechanizm akcji był prosty: do specjalnie stworzonej piosenki należało nagrać własnego TikToka, opatrzyć go hashtagiem akcji, a następnie opublikować na platformie. Rezultat? Prawie 15 milionów wyświetleń hashtagu i 7462 filmów z użyciem dedykowanego utworu! Dla marki posiadającej nieco ponad 13 000 obserwatorów na TikToku jest to nie lada sukces - ocenia Wawrzyniak.

@somya.daundkar30 Ink your lips and go dance, eat, drink without a worry💋 Maybelline Superstay Matte Ink has got you covered! 😉Go take the ##MatteInkChallenge today! ♬ SUPERSTAY MATTE INK - MAYBELLINE NEW YORK

- Jeśli chodzi o TikTok w Polsce, to ciężko wskazać jakieś szczególnie ciekawe czy odkrywcze kampanie ze względu na strategię, kreację, mechanikę działania. Ale w przypadku TikToka nie w tym rzecz - uważa z kolei Robert Sosnowski, CVO Reach A Blogger.

Ekspert wskazuje, że TikTok oferuje reklamodawcom atrakcyjne warunki cenowe w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi. - Generalizując stawki influencerów na TikToku są niższe niż na Instagramie, Facebooku, Webie, nie mówiąc o YouTube - mówi nam menadżer Reach A Blogger

Sosnowski zwraca także uwagę, że mimo atrakcyjnych warunków influencerzy z TikToka są mniej chętnie wykorzystywani do współpracy niż twórcy aktywni na inncych platformach social media.-  Dla wielu marek jest to szansa, której po prostu szkoda nie wykorzystać - podsumowuje ekspert.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"