W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

Niemiecki operator Media Broadcast poinformował, że za Odrą coraz więcej osób korzysta z naziemnej telewizji cyfrowej. Z badania firmy Kantar wynika, że 18 proc. gospodarstw domowych u naszego sąsiada, czyli około 7,3 mln, odbiera telewizję za pomocą standardu DVB-T2. To oznacza wzrost o 21 proc. w porównaniu do 2023 roku.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej
Materiały promocyjne Freenet TV

W Niemczech kluczowy wpływ na wzrost popularności naziemnej telewizji mają mobilne odbiorniki, które można podłączyć do laptopa czy smartfona. W 2025 roku 14 proc. (około 5,8 mln) gospodarstw domowych korzystających z DVB-T2 sięga po takie urządzenia, co stanowi znaczący wzrost wobec 4,4 mln domostw w 2023 roku.

Zmieniająca się dynamika rynku telewizyjnego

Jak wskazuje Media Broadcast, główną siłą napędową tej technologii jest jej niezawodność i brak potrzeby korzystania z danych komórkowych do odbierania sygnału. Jest to szczególnie atrakcyjne dla osób korzystających z urządzeń mobilnych.

Według Francie Petrick, dyrektor zarządzającej Media Broadcast, "teraz, bardziej niż kiedykolwiek, technologia DVB-T2 przyciąga użytkowników dzięki swojej elastyczności i odporności na zakłócenia."

Niemiecki rynek telewizyjny jest zupełnie inny niż polski. Za Odrą największą popularnością cieszy się telewizja satelitarna. W jakości SD wiele kanałów (także tematycznych) można oglądać na pozycji orbitalnej Astra 19,2E za darmo. Płatne i kodowane są wersje HD.

Drogą naziemną niekodowane są głównie stacje nadawców publicznych, takich jak ARD i ZDF. Kanały komercyjne (m.in. RTL, Sat.1, ProSieben, VOX) wchodzą w skład płatnej platformy Freenet, która należy do operatora naziemnej telewizji i radia Media Broadcast. Firma sprzedaje za 69 i 99 euro przystawki z systemem operacyjnym Android, które są wyposażone w tuner DVB-T2.

Operator w przyszłości planuje postawić na emisję w standardzie 5G Broadcast. Technologię testuje m.in. polski Emitel. Atutem 5G Broadcast jest to, że pozwala na odbiór treści wideo i audio bez konieczności podłączenia do sieci komórkowej czy nawet posiadania karty SIM. Oglądając ulubiony kanał telewizyjny nie jesteśmy więc narażeni na przekroczenie limitu danych w abonamencie.

Według badania założycielskiego Nielsena, w 2025 roku blisko 24 proc. gospodarstw domowych w Polsce korzystało jedynie z naziemnej telewizji cyfrowej. Z badania The Gauge wynika, że w październiku odbiór naziemny miał 23,2 proc. udziału w oglądalności na ekranach telewizorów, kablowy - 34,2 proc., satelitarny - 25,6 proc., a streamingowy - 9,8 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"