NEO24.PL, największy w Polsce sklep internetowy, wkracza na nowe segmenty rynku e-commerce

NEO24.PL po raz kolejny wyprzedza rynek i po zakończonym sukcesem pilotażu, wdraża nowy model biznesowy. Sklep, który od lat jest numerem 1 w sprzedaży sprzętu RTV AGD, stawia na ekspansję w nowych obszarach rynku e-commerce- oferuje Klientom jeszcze szerszy wybór IT i zabawek oraz nowe kategorie: produkty dla zwierząt, „dom i ogród”, opony oraz perfumy. Platforma NEO24.PL staje się pierwszym w Polsce koszykiem dla kilku domen, to model sprawdzony przez liderów. Rozszerzenie profilu działalności to kolejny krok w ramach realizacji ambitnej strategii rozwoju – w 2012 roku sklep przekroczył spektakularną liczbę 300 milionów obrotu, a w 2013 r. utrzymał dynamiczne tempo wzrostu - ruch w www.neo24.pl rośnie rokrocznie o 30%, a wprowadzenie nowych gałęzi znacznie wzmocni ten trend. Cel: „stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne jak dotąd w AGD RTV“ – mówi Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Nowa strategia: stać się wygodnym centrum zakupowym

„Przekroczenie progu 300 milionów obrotu było wynikiem historycznym nie tylko dla naszego sklepu, ale dla całej branży. Po raz pierwszy w Polsce, sklep opierający się wyłącznie na sprzedaży internetowej osiągnął taki wynik, deklasując konkurencję w branży RTV AGD, ale też e-księgarnie, sieci ubraniowe czy drogerie. To oznacza, że działamy bardzo efektywnie - potrafimy wciąż rosnąć i poszerzać skalę biznesu, zachowując jednocześnie najwyższą jakość obsługi. Naturalnym ruchem w tej sytuacji było pójście o krok dalej i sięgnięcie po kolejne segmenty rynku. W 2012 roku z dużym sukcesem wdrożyliśmy pilotażowo 2 nowe branże: zabawki oraz rozbudowaną ofertę opon. Zainteresowanie Klientów przeszło nasze oczekiwania – odnotowaliśmy wzrosty na poziomie 50-100% z miesiąca na miesiąc” – mówi Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL –„Dziś jesteśmy już gotowi na zaoferowanie pełnej rozszerzonej gamy produktowej – zdecydowaliśmy się głównie na kategorie bliskie dotychczasowej specjalizacji, a więc zakupom sprzętów i produktów do gospodarstwa domowego. Nasz cel: stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne jak dotąd w AGD RTV” – dodaje.

NEO24.pl – jeden koszyk dla wielu domen

W nowym formacie witryny, www.neo24.pl staje się pierwszym w Polsce sklepem, który oferuje jeden koszyk dla kilku domen. Oprócz RTV/ AGD/ IT w portfolio sklepu znajdują się: zabawki, perfumy, opony, produkty z segmentu „dom i ogród“ (narzędzia, sprzęty ogrodowe) oraz „zoo“ (karmy i akcesoria dla zwierząt). Dlaczego formuła koszyka i osobnych domen jest optymalna? Ponieważ różne kategorie produktów – tak jak w zwykłym centrum handlowym, gdzie potrzebne są osobne sklepy – rządzą się innymi regułami wyboru i ekspozycji. Na www.neo24.pl każda z kategorii ma inną specyfikę prezentowania produktów, a także inne wymiary filtrów – dla przykładu: zabawki możemy dobierać pod kątem wieku czy płci, a opony dobieramy pod konkretny model samochodu.

„Łączymy wygodę zakupu (większe zakupy w jednym miejscu) ze zwiększoną użytecznością witryn, co pokrywa się z trenadami w światowym e-commerce. Wprowadziliśmy już nowe kategorie, a teraz będziemy je uzupełniać o kolejne marki. To odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku w Polsce i zagranicą konsolidację – klienci, przyzwyczajeni do sklepu, któremu ufają, chętnie korzystają z opcji załatwienia w jednym miejscu większych zakupów. Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze korzyści to: komplementarność zakupów (np. szukając prezentów, można wybrać spośród drobnego AGD, zabawek, akcesoriów dla psów i kotów, kosmetyków etc.), a także wygoda: zakupy w 5 domenach sklep spakuje w jeden „koszyk” i nada jedną, tanią przesyłką” – mówi Tomasz Kabarowski.

NEO24.PL przygotowuje się na Święta

W okresie świątecznym, jak co roku najbardziej intensywnym biznesowo dla branży e-commerce, NEO24.PL przewiduje rekordowe wyniki sprzedaży – w niektórych kategoriach, jak np. prezentowe przeboje z segmentu elektroniki i IT (tablety, konsole, smartfony), grudniowe wzrosty sięgną nawet 500%. „Ogromnym zainteresowaniem będą się też cieszyć zabawki - to doskonały przykład kategorii, na której dobrze widać przewagę zakupów internetowych nad poszukiwaniem prezentu w centrach handlowych. Jak co roku, na listy wymarzonych przez dzieci pozycji trafi około 20 top pozycji – określone zestawy klocków czy modele lalek, na które czekać będą maluchy w całym kraju. W dużej części tradycyjnych sklepów ich zapas błyskawicznie się wyczerpie, a na jego uzupełnienie trzeba będzie czekać, sprawdzać w innych lokalizacjach etc. W NEO24.PL ten problem nie istnieje – towar jest dostępny w centralnym magazynie i trafia do kupującego od razu, prosto stamtąd, można go znaleźć i kupić bez wychodzenia z domu” – komentuje Tomasz Kabarowski.

Ważnym czynnikiem sukcesu będzie na pewno poważny rozwój segmentu IT w ofercie NEO24.PL, jaki dokonał się w 2012 roku – sklep prognozuje, że nadal będzie poszerzał swój udział w rynku sprzedaży komputerów, notebooków, a przede wszystkim tabletów. Na liście zakupowych hitów przed Świętami znajdą się też na pewno konsole i gry.

Do najpopularniejszych kategorii sprzętu, chętnie kupowanych w NEO24.PL na prezenty, tradycyjnie należeć będą także: małe AGD (maszynki do golenia, depilatory, prostownice, suszarki, wypiekacze do chleba, gofrownice etc.), ale również: telewizory i zestawy kina domowego, które rokrocznie przed Bożym Narodzeniem odnotowują ogromne wzrosty sprzedaży. „Szacujemy, że co trzeci telewizor sprzedawany w internecie, to sprzęt zamawiany w NEO24.PL“– dodaje Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą