Netlog również w OpenSocial

Europejski serwis społecznościowy Netlog jako kolejny dołączył dostworzonego przez Google projektu OpenSocial.

km
km
Udostępnij artykuł:

Kilka dni wcześniej do inicjatywy dołączył również należący dokoncernu medialnego Time Warner portal internetowy AOL, a wcześniejsiły z Google połączyły też m.in. Yahoo, MySpace i Bebo - informujeserwis Brand Republic.

Celem projektu OpenSocial jest zachęcenie deweloperów dotworzenia aplikacji, które będą działać na wielu platformach iserwisach społecznych mediów. Inicjatywa powstała w ubiegłym rokujako odpowiedź na sukces programu Facebook, polegającego na tym, żekażdy może stworzyć aplikacje dla tego zyskującego na popularnościserwisu społecznościowego. Są one jednak ograniczone tylko doFacebook, podczas gdy programy powstające w ramach OpenSocial zzałożenia mają działać na każdej tego typu stronieinternetowej.

Dołączenie przez Netlog do projektu oznacza, że na stronyserwisu wprowadzone zostaną aplikacje stworzone przy użyciustandardów OpenSocial. Nie stanie się to jednak automatycznie, gdyżaplikacje te będą musiały najpierw przejść specjalny testjakości.

"Jesteśmy przekonani, że OpenSocial jest nie tylko najlepszymwyborem dla deweloperów i dostawców aplikacji, ale również dlanaszych użytkowników, którzy będą mieli dostęp do najbardziejprzydatnych aplikacji" - stwierdził Toon Coppens, współzałożyciel idyrektor ds. technologicznych Netlog, który ma około 35 milionówzarejestrowanych użytkowników z całej Europy.

źródło: Brand Republic

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały