“Newsweek” liderem, tracą “Uważam Rze”, “Wprost” i “Gazeta Polska”

W sierpniu br. nowym liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został “Newsweek”, któremu udało się wyprzedzić “Gościa Niedzielnego”. Większość tytułów straciło - najwięcej “Uważam Rze”, “Wprost” i “Gazeta Polska”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
“Newsweek” liderem, tracą “Uważam Rze”, “Wprost” i “Gazeta Polska”
Shutterstock.com

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu br. wyniosła 137 001 egz. po wzroście o 2,08 proc. wobec sierpnia ub.r. Był to najlepszy miesięczny wynik sprzedaży “Newsweeka” od czasu objęcia fotela szefa tygodnika przez Tomasza Lisa (zobacz, jak “Newsweek” Lisa jest oceniany przez branżę).

Na drugą pozycję z pierwszej spadł tygodnik “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,28 proc. do 133 558 egz.

Na podium znalazła się jeszcze “Polityka” (Polityka), która rok wcześniej była druga. Jej wynik poszedł w dół o 2,45 proc. i wyniósł 132 356 egz. W sierpniu br. tygodnik ten podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł. W tej cenie ukazały się trzy z czterech sierpniowych wydań pisma, w tym jedno, które było w sprzedaży przez ponad tydzień (więcej na ten temat).

Kolejne tytuły od czołówki dzieli duży dystans. Na czwartej pozycji znalazł się wydawany od listopada ub.r. magazyn “W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 94 265 egz. Tygodnik ten od lipca br. kosztuje 4,90 zł.

Oczko niżej ze średnim wynikiem sprzedażowym na poziomie 83 088 egz. uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Tytuł ten zanotował niższą sprzedaż od konkurenta, mimo że w sierpniu br. kosztował mniej, bo 3,95 zł.

Największy spadek w drugim miesiącu wakacji zanotował tygodnik "Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w skali roku aż o 88,09 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 15 837 egz. Tytuł znalazł się na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był czwarty).

Sporo stracił też będący na szóstej lokacie tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost”). Jego sprzedaż ogółem spadła o 16,89 proc. i wyniosła 60 981 egz.

Z kolei najwięcej zyskał przedostatni “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Zanotował on wzrost o 5,6 proc. do 16 911 egz.

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. zdecydowana większość tygodników odnotowała wzrosty średniej sprzedaży ogółem. Najbardziej do góry, o 14,29 proc., poszła sprzedaż “Przekroju”, który nakładem Gremi Media ukazywał się tylko do końca września br. Obecnie właścicielem tytułu jest Tomasz Niewiadomski. Nie określił on na razie, kiedy pismo wróci na rynek (dowiedz się więcej).

Największy spadek w tym ujęciu odnotował z kolei “Wprost” - jego wynik poszedł w dół o 5,51 proc.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"