"Nie przykładaj ręki do krzywdzenia dzieci"

Nie przykładaj ręki do krzywdzenia dzieci - pod takim hasłemrozpoczęła się w czwartek ogólnopolska kampania społeczna"Dyżurujemy przy Internecie", której celem jest m.in. walka zdziecięcą pornografią zamieszczaną w sieci.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

"Jeśli natknąłeś się w Internecie na nielegalne treści, takiejak pornografia dziecięca, przejawy rasizmu czy ksenofobii, nieignoruj ich. Zgłoś je anonimowo poprzez stronę www.dyżurnet.pl" - taka jesttreść apelu zespołu Dyżurnet.pl - punktu kontaktowego, któryprzyjmuje zgłoszenia o łamaniu prawa nadsyłane przezinternautów.

"Miesięcznie otrzymujemy ok. 500 zgłoszeń. Większość z nichdotyczy pornografii dziecięcej" - powiedział na konferencjiprasowej kierownik zespołu Dyżurnet.pl - Marek Dudek. "Mamynadzieję, że ludzie przyłączą się do tej akcji i zaczną reagowaćnp. na takie komunikaty zamieszczane na forum internetowym jak:+Szukam dzieci do zdjęć porno+" - dodał Paweł Derwisz z KomendyStołecznej Policji.

Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje, która popierakampanię, podkreślił, że internauci rzadko powiadamiają onielegalnych treściach publikowanych w sieci. "Brak reakcji przedewszystkim uzasadniają niewiedzą na temat tego, gdzie możnanaruszenia zgłaszać oraz poczuciem, że nie są w stanie wpłynąć naich usunięcie" - wyjaśnił.

Jak poinformowano na konferencji, wszystkie zgłoszenia, któretrafiają do Dyżurnet.pl są analizowane i jeśli naruszają normyprawne, są przekazywane do administratorów serwerów orazpolicji.

Współpracę w ramach kampanii zadeklarowały rozgłośnie radiowe,portale internetowe oraz tytuły prasowe, które zamieszczą reklamyinformujące o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu oraz omożliwości zgłaszania naruszeń do Dyżurnet.pl. Na stronieinternetowej www.dyzurnet.plco miesiąc będą zamieszczane statystyki z realizacji zgłoszeń.

Dyżurnet.pl działa przy Naukowej i Akademickiej SieciKomputerowej zajmującej się m.in. problematyką bezpieczeństwa wInternecie. Zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści są przyjmowaneprzez całą dobę.

Kampanię przygotowała agencja Locomotiva. Autorem layoutukampanii jest Krzysztof Woć, a hasła Magdalena Czupryńska.Scenariusz reklamy radiowej stworzyła Ewa Grelka. Stronęinternetową stanowiącą platformę działań dla zespołu przygotowałafirma Pink Crow.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą