Zdecydowana większość respondentów przyznaje, że wystarcza im telefon stacjonarny – uważa tak łącznie 95,3% z nich, zaś ponad połowa (50,4%) uważa, że dzwonienie z telefonów komórkowych jest zbyt drogie.
Badani przyznają także, że nie lubią być nieustannie dostępni „pod telefonem” – zdecydowanie twierdzi tak 66,7%, a umiarkowanie 9,7%. Większość z nich (86,7%) nie widzi potrzeby korzystania z telefonu komórkowego.
Respondenci zwracają też uwagę na wady funkcjonalne większości telefonów komórkowych. 70% zgadza się z opinią, że telefony komórkowe mają zbyt wiele skomplikowanych funkcji. 85,3% uważa, że klawisze w telefonach są zbyt małe, a 76,2% twierdzi, że telefon komórkowy łatwo zgubić. Prawie ośmiu na dziesięciu respondentów (78,6%) zgadza się
z tezą, że o telefonie komórkowym łatwo zapomnieć – np. by zabrać go ze sobą wychodząc

z domu…
Wyniki tego badania potwierdzają znany z obiegowych opinii fakt: większość oferowanych w sprzedaży telefonów jest zbyt skomplikowana dla przeciętnego konsumenta, zaś brak wystarczająco rzetelnej informacji i wyjaśnień ze strony sprzedawców nie pomagają nieco starszym klientom w podjęciu decyzji o zakupie nowego telefonu.
Informacje o firmie emporia:
Emporia Telecom to założona w 1991 roku prywatna firma, która opracowuje, produkuje i sprzedaje telefony komórkowe dla konsumentów w wieku 60 lat i powyżej. Emporia Telecom jest synonimem prostej komunikacji bez barier. Zamiast natłoku funkcji klienci zyskują łatwiejsze kontakty z bliskimi. Dział badań i rozwoju emporia, zatrudniający jedną trzecią ze 100-osobowego personelu firmy, wykorzystuje technologię do uproszczenia skomplikowanych procesów, aby komunikacja była przystępna dla każdego. Wszystko to wyłącznie po to, by zaspokoić potrzeby pokolenia seniorów. Emporia Telecom, austriacka firma z siedzibą w Linz, to globalny lider rynkowy i technologiczny w segmencie telefonów komórkowych dla starszych osób. Produkty emporia dostępne są już w niemal 30 krajach.











