Niewidzialne psy faktem medialnym

Agencja PR Sigma International (Poland) Ltd zrealizowała w kwietniu niestandardową kampanię medialną wspierającą wprowadzenie na rynek nowego produktu Kompanii Piwowarskiej - piwa Dog in the Fog

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Agencja PR Sigma International (Poland) Ltd zrealizowała w kwietniu niestandardową kampanię medialną wspierającą wprowadzenie na rynek nowego produktu Kompanii Piwowarskiej - piwa Dog in the Fog. Istotnym elementem tej kampanii były tzw. flash mobs - absurdalne z pozoru spotkania, których reguły powstają w sieci, a właściwe działania przenoszą się do świata realnego. Działania PR stanowiły wsparcie dla działań ambientowych opracowanych i prowadzonych przez agencję reklamową PZL, a których osnową było pojawienie się na ulicach polskich miast osób prowadzących na smyczy... niewidzialne psy! Zadaniem Sigmy było - poprzez wzmocnienie efektu plotki (tzw. buzz marketing) - wzbudzenie zainteresowania tym wydarzeniem społeczności Internetu, a za jego pośrednictwem - także mediów klasycznych.

Przedstawiciele agencji towarzyszyli właścicielom niewidzialnych psów podczas ich spacerów, obserwując reakcje przechodniów i przysłuchując się wymienianym uwagom. Wnioski posłużyły do odpowiedniego inicjowania dyskusyjnych na blisko 80 forach internetowych.

Efekty przeszły wszelkie oczekiwania - wysyp dziwnych spacerowiczów wywołał prawdziwą burzę opinii w Internecie. Zastanawiano się, z czym wiązać te niecodzienne przypadki. Pojawiło się wiele domysłów głosów za i przeciw, zabawnych propozycji, np. sprzedaży niewidzialnego psa na aukcji internetowej.

Finałem trwających blisko tydzień działań było zorganizowanie przez Sigmę17 kwietnia w ośmiu miastach Polski flash mobów, których celem było podsycenie efektu krążących po Internecie  plotek i domysłów, zainteresowanie mediów i wzbudzenie kolejnych komentarzy. We flash mobach mógł wziąć udział każdy, kto na to miał ochotę i do kogo dotarła informacja wysłana przez Internet.

O godzinie 16:30 w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Katowicach, Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu spotkali się właściciele niewidzialnych psów. W każdym z miejsc po kilkadziesiąt osób rozmawiało, wymieniając uwagi nt. swoich pupili, chwaląc je lub krytykując za rozmaite cechy. Po paru minutach właściciele niewidzialnych psów uformowali koło i spacerując jak na wystawie, dumnie prezentowali swoich podopiecznych. Po kilku okrążeniach niewidzialne psy stawały się bardzo niespokojne i szarpiąc za smycze wyciągały swych właścicieli z kręgu. Po chwili wszyscy rozbiegali się w stronę okolicznych zabudowań. Flash mob trwał krótko. Tak nagle jak się pojawiał, tak szybko się skończył. 

Flash moby wzbudziły bardzo duże zainteresowanie przechodniów. W kilku miejscach zgromadziły się prawdziwe tłumy. Nie było końca domysłom o co chodzi w tej akcji, jednak podczas wydarzenia - tak jak i w całej kampanii PR - nie pojawiła się na ten temat żadna informacja.

Kampania  PR była krótkotrwała, ale bardzo intensywna, poprzedzając właściwą kampanię reklamową produktu. Oprócz działań w Internecie i flash mobów, działania PR obejmowały także przygotowanie nietypowej informacji prasowej oraz atrakcyjnych zdjęć ukazujących reakcję przechodniów na te niecodzienne sytuacje.

Efektem były liczne publikacje w mediach regionalnych i centralnych, dyskusje w czołowych stacjach radiowych, na licznych internetowych forach dyskusyjnych, a nawet obecność w czołowym programie informacyjnym TVP.

Kulminacją całej kampanii była konferencja prasowa 27 kwietnia, na której Kompania Piwowarska oficjalnie ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego produktu.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów