Nowoczesny klient to wyzwanie dla sprzedawcy, wynika z raportu MasterCard

Warszawa, 14 września 2015 r. – Technologia jest nieodzownym elementem niemal każdej transakcji w handlu detalicznym, w znaczny sposób zmieniającym doświadczenia zakupowe zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i kupującego – wynika z opublikowanego przez MasterCard raportu. Ośmiu na dziesięciu klientów podejmuje obecnie świadome decyzje konsumenckie dzięki urządzeniom cyfrowym, co pozwala im realizować korzystniejsze transakcje zakupowe niż wcześniej. Mimo że sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych to 9 na 10 wszystkich wydatków na zakupy ponoszonych przez klientów, to w porównaniu z latami poprzednimi klienci twierdzą, że wiedzą lepiej, co kupować oraz kupują od węższego grona wyselekcjonowanych sprzedawców.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Raport MasterCard pt. Konsument Nowej Ery – przewodnik dyrektora marketingu („CMO’s Guide to the Omnishopper”) łączy dane zebrane w badaniach z udziałem tysięcy konsumentów na całym świecie z wiedzą praktyczną, uzyskaną na podstawie transakcji od firmy MasterCard. Główne wnioski z raportu to:

  • Korzystanie ze zdobyczy technologicznych podczas zakupów to już niemal standard: 80% konsumentów przyznaje, że korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych w trakcie zakupów, na przykład z porównywarek cen w smartfonach, usługi “click and collect”, dzięki którym robią zakupy w e-sklepach, a odbierają je w sklepach stacjonarnych, oraz rozwiązań technologicznych w sklepie stacjonarnym do sprawdzenia lub zamówienia produktów. Ponadto sześciu na dziesięciu klientów poświęca więcej czasu na przedzakupowy rekonesans w Internecie niż jeszcze dwa lata temu.
  • Sklepy stacjonarne są nadal popularne: Konsument nowej ery preferuje sklepy stacjonarne z powodu lepszej obsługi klienta, społecznego aspektu zakupów oraz szybszego tempa ich realizacji. Może stanowić to czynnik, który odpowiada za stosunkowo mało dynamiczny rozwój e-handlu, którego średni udział w całkowitej wartości sprzedaży detalicznej wynosi 7,5% w skali globalnej.
  • Konsumenci szukają konkretnych produktów i chcą je kupić w możliwie najmniej kłopotliwy sposób: Dziś konsumenci wiedzą, czego chcą. Najczęstszym powodem frustracji, o którym mówi 73% respondentów, jest brak produktów w sklepie, co z kolei świadczy o znaczeniu, jakie ma zarządzanie magazynem dla handlowców.
  • Konsumenci kupują sprytniej i korzystniej: Aż 80% klientów na całym świecie twierdzi, że kupuje korzystniej zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie.
  • Najważniejsze znaczenie dla handlowców ma lojalność „klienta nowej ery”: Mimo iż mają oni nieskończenie wielki wybór produktów w zasięgu jednego kliknięcia, tylko 26% kupujących lubi testować nowe sklepy. Może to być wyzwanie dla tych przedsiębiorców, którzy chcą przyciągnąć nowych klientów. Tylko 20% respondentów stwierdziło, że dzięki nowinkom technologicznym rozważali zakupy u w nowym miejscu.

Metodologia: Poradnik CMO’s Guide to the Omnishopper powstał na podstawie danych transakcyjnych pozyskanych przez MasterCard oraz rezultatów badania konsumenckiego przeprowadzonego na dziewięciu rynkach: w Brazylii, Chinach, Niemczech, Hong Kongu, Indonezji, Polsce, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, USA i Wielkiej Brytanii. Badanie internetowe z udziałem 11.337 respondentów przeprowadzono w lipcu 2015 r.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim