Ogłoszono finalistów Effie Awards Europe 2025. Sześć nominacji dla Polski

Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji (EACA) ogłosiło finalistów tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Europe. Wśród nich jest sześć nominacji dla trzech agencji z Polski.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Ogłoszono finalistów Effie Awards Europe 2025. Sześć nominacji dla Polski
Fot. materiały prasowe

W tym roku Effie Europe ma najlepszą edycję w historii konkursu - twierdzą organizatorzy. Zgłoszenia pokazują przesunięcie priorytetów branży w stronę skuteczności oraz odpowiedzialnych działań. Rekord padł w kategorii Positive Change, co organizatorzy wiążą z trwałym zwrotem marketerów ku celom społecznym i środowiskowym.

Jak podkreśla Charley Stoney, CEO EACA, Effie Europe to coś więcej niż rozdanie nagród. – Effie Awards Europe nie polega tylko na nagradzaniu najlepszych w europejskim marketingu i reklamie. Prowadzenie programu to stałe zobowiązanie do naszej długoterminowej strategii, która promuje i utrzymuje kulturę oraz wartości skuteczności marketingowej i kreatywnej – mówi.

102 finalistów z wielu krajów

Na shortlistach znalazło się 102 finalistów. W tym: 35 w kategoriach Multi-Market, 19 w Positive Change oraz 48 w Best of Europe. Zgłoszenia nadeszły z wielu rynków, m.in. Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Polski, Szwecji, Wielkiej Brytanii, a także z innych krajów Europy Środkowo‑Wschodniej.

Polskie agencje otrzymały łącznie sześć nominacji. agencja 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię "Take care of your Froggu" dla Żabka Polska (w kategorii Best of Europe: Retail), Media Direction za kampanię " Everyday make Air" dla Versuni/Philips Airfryer (w kategorii Multi-market: Consumer Goods&Telecom) oraz McCann Poland.

Ta ostatnia agencja ma cztery nominacje: dwie za kampanię "Where your money works" dla XTB (w kategoriach: Multi - market: Services i Multi-market: Media strategy & idea) oraz dwie za kampanię "Room for everyone" dla Mastercard (w kategoriach: Mulit- market: Marketing Innovation Solutions i Multi-market: services).

Prace ocenia niemal 250 jurorów z 25 krajów. Jury współprzewodniczyli Barbara Sala, global sr director media strategy w Coca‑Cola oraz Sven Huberts, president of global experience & innovation w Dentsu.

Laureaci nagród Grand, Gold, Silver i Bronze zostaną ogłoszeni 10 grudnia w Brukseli podczas gali Effie Awards. Wydarzenie zwieńczy całodzienny Effie Day, który obejmie także ACT Responsible Care Awards oraz konferencję Effie z udziałem przedstawicieli m.in. Diageo, Google, L’Oréal, Dentsu, Loop Earplugs i Kantar.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media