W tym roku Effie Europe ma najlepszą edycję w historii konkursu - twierdzą organizatorzy. Zgłoszenia pokazują przesunięcie priorytetów branży w stronę skuteczności oraz odpowiedzialnych działań. Rekord padł w kategorii Positive Change, co organizatorzy wiążą z trwałym zwrotem marketerów ku celom społecznym i środowiskowym.
Jak podkreśla Charley Stoney, CEO EACA, Effie Europe to coś więcej niż rozdanie nagród. – Effie Awards Europe nie polega tylko na nagradzaniu najlepszych w europejskim marketingu i reklamie. Prowadzenie programu to stałe zobowiązanie do naszej długoterminowej strategii, która promuje i utrzymuje kulturę oraz wartości skuteczności marketingowej i kreatywnej – mówi.
102 finalistów z wielu krajów
Na shortlistach znalazło się 102 finalistów. W tym: 35 w kategoriach Multi-Market, 19 w Positive Change oraz 48 w Best of Europe. Zgłoszenia nadeszły z wielu rynków, m.in. Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Polski, Szwecji, Wielkiej Brytanii, a także z innych krajów Europy Środkowo‑Wschodniej.

Polskie agencje otrzymały łącznie sześć nominacji. agencja 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię "Take care of your Froggu" dla Żabka Polska (w kategorii Best of Europe: Retail), Media Direction za kampanię " Everyday make Air" dla Versuni/Philips Airfryer (w kategorii Multi-market: Consumer Goods&Telecom) oraz McCann Poland.
Ta ostatnia agencja ma cztery nominacje: dwie za kampanię "Where your money works" dla XTB (w kategoriach: Multi - market: Services i Multi-market: Media strategy & idea) oraz dwie za kampanię "Room for everyone" dla Mastercard (w kategoriach: Mulit- market: Marketing Innovation Solutions i Multi-market: services).
Prace ocenia niemal 250 jurorów z 25 krajów. Jury współprzewodniczyli Barbara Sala, global sr director media strategy w Coca‑Cola oraz Sven Huberts, president of global experience & innovation w Dentsu.

Laureaci nagród Grand, Gold, Silver i Bronze zostaną ogłoszeni 10 grudnia w Brukseli podczas gali Effie Awards. Wydarzenie zwieńczy całodzienny Effie Day, który obejmie także ACT Responsible Care Awards oraz konferencję Effie z udziałem przedstawicieli m.in. Diageo, Google, L’Oréal, Dentsu, Loop Earplugs i Kantar.











