Okulary? Niechętnie...

Polacy nieregularnie używają okularów korekcyjnych - zaledwie 32% "okularników" deklaruje, że korzysta z nich przez cały czas w ciągu dnia.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Pozostali respondenci (68% spośród osób noszących okulary korekcyjne) zakładają je w zależności od potrzeby. Na sposób korzystania ze szkieł korekcyjnych mają wpływ zarówno poziom wykształcenia, jak i wiek - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP.

"Istotnym czynnikiem wpływającym na sposób używania okularów korekcyjnych jest poziom wykształcenia. Osoby lepiej wykształcone - z wykształceniem co najmniej średnim - częściej noszą je na stałe" - komentuje Magdalena Sawińska z TNS OBOP. - "Zaś osoby z wykształceniem poniżej średniego częściej korzystają z okularów wyłącznie czasowo. Różnice te wynikają zapewne z odmiennego charakteru pracy zawodowej wykonywanej przez obie grupy. Warto również zauważyć, że osoby młode - w wieku 20 - 39 lat oraz uczące się - częściej korzystają z okularów cały czas w ciągu dnia" - podkreśla Magdalena Sawińska.

Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że największy odsetek badanych użytkowników okularów korekcyjnych wymienia je z częstotliwością raz na 2-3 lata (45%). Co najmniej raz w roku okulary wymienia zaledwie 8% respondentów, a aż 18% badanych w ogóle nie wymieniała jeszcze okularów.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji