Optymalizacja strategii marketingowej – droga do sukcesu na przekór kryzysowi

Jak wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), prawie połowa firm zdecydowała się w ostatnich latach na ograniczenie kosztów. Tymczasem alternatywą dla polskiego biznesu jest zwiększanie ROIM – zwrotu z inwestycji w marketing. W czasach kryzysu to marketing decyduje o sukcesie firmy.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kryzys to nie tylko czas na restrykcje i cięcia. To moment na przeanalizowanie swojej dotychczasowej strategii biznesowej i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest przede wszystkim takie prowadzenie działań marketingowych, aby zwiększać zwrot z inwestycji w marketing i generować oszczędności tam, gdzie nie zagraża to celowi kluczowemu – czyli wzrostowi sprzedaży. Drastyczne zmiany można ograniczyć, a nawet im zapobiec, dzięki optymalizacji strategii marketingowej i inwestycji w nowoczesne technologie zwiększające ROIM. Rozwiązania służące do Zarządzania Zasobami Marketingowymi (MRM), oferowane przez firmę BrandMaker, umożliwiają optymalizację działań z zakresu zarządzania informacjami oraz realizacji procesów marketingowych.

BrandMaker oferuje rozwiązania dopasowane do specyficznych potrzeb firmy. Ich wdrożenie prowadzi do ograniczenia kosztów, lepszej i bardziej wydajnej komunikacji między pracownikami oraz do osiągania lepszych wyników. Narzędzia BrandMaker umożliwiają kompleksową optymalizację działań marketingowych – od analizy sytuacji wyjściowej, przez planowanie strategii, kreowanie, rozwój i dystrybucję materiałów oraz kampanii, aż po raportowanie i kontrolę wyników. Uniwersalność rozwiązań BrandMaker sprawdza się w optymalizacji różnorodnych zakresów działań. Przykładowo, w branży reklamowej, BrandMaker Media Hub umożliwia łatwą rezerwację serwisów mediowych i zamawianie przestrzeni reklamowych u różnych wydawców. Jednak dla dużej firmy farmaceutycznej, istotne będzie stworzenie Systemu Zarządzania Marką (BMS), który dzięki działaniu w chmurze połączy wszystkie informacje o marce w jednym miejscu i zapewni spójną, klarowną komunikację między oddziałami w różnych krajach.

- Wśród produktów BrandMakera posiadamy spójne i kompletne rozwiązania end-to-end dla wielu branż, wspierające optymalizację działań marketingowych - od planowania strategii, przez logistykę w reklamie, aż do analizy i raportów - mówi Timm Brocks, Managing Director polskiego oddziału BrandMaker. - Równocześnie nasi Klienci mogą wybrać poszczególne moduły, które z ich punktu widzenia są najważniejsze dla prowadzonego przez nich biznesu – dodaje.

Korzyści wynikające z wdrożenia MRM od BrandMaker to między innymi możliwość szybszego rozwoju i realizacji nowych kampanii. Oszczędność czasu poświęcanego przez pracowników działu marketingu na rutynowe czynności, który mogą wykorzystać na tworzenie strategii i kreatywnych kampanii. To także ograniczenie kosztów marketingowych dzięki szybkiemu wdrażaniu nowych technik i standardów przy zachowaniu najwyższej jakości, spójności i efektywności. Niezwykle cenne jest także poprawienie komunikacji na wszystkich szczeblach łańcucha procesów marketingowych. Prowadzi to do ograniczenia błędów, wynikających z pomyłek popełnianych przez pracowników podczas przekazywania informacji między działami – do systemu wystarczy wprowadzić dane raz, by każdy miał do nich dostęp. A sprawny przepływ informacji to w naszych czasach podstawa funkcjonowania firm.

BrandMaker - lider na rynku europejskim wśród dostawców rozwiązań do Zarządzania Zasobami Marketingowymi (MRM). Założona w roku 1999 firma wspiera klientów w optymalizacji zarządzania działaniami marketingowymi oraz ich budżetami na rynku niemieckim, angielskim, norweskim, rosyjskim, francuskim, amerykańskim, a od 2013 również na polskim. Projektuje rozwiązania dla przedsiębiorstw z branży finansowej, produkcyjnej, farmaceutycznej, sprzedaży detalicznej, logistyki oraz franczyzy. Wśród firm korzystających z usług BrandMakera znalazły się: Bayer, Commerzbank, DekaBank, Ernst & Young, EnBW, GLS, SaraLee i Schenker Deutschland. Więcej informacji na http://www.brandmaker.com/pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu